Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kretsloppsodling  (läst 2337 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Kretsloppsodling
« skrivet: 14 sep-03 kl 03:08 »
Jessica Ögren
 Fre 31 Maj, 2002 - 13:41
--------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Visste ni att man kan odla fisk i samverkan med grönsaker? Fiskens avföring göder grönsakerna och grönsakerna renar vattnet åt fisken. Allt sker med hjälp av vatten som kretsar runt i systemet. Det är föresten samma vatten som "återanvänds" hela tiden, så det blir ju liten vattenåtgång. Titta in på hemsidan www.itv.se/rainbow, där finns det beskrivet i detalj.
/ Jessica  

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
Re:Kretsloppsodling
« Svar #1 skrivet: 28 mar-06 kl 10:03 »
Nu ska jag väcka liv i ett gammalt inlägg  :)

Är det någon som odlar på detta viset, jag blev väldigt nyfiken och vill höra mer?!  :D

tp

  • Gäst
Re:Kretsloppsodling
« Svar #2 skrivet: 28 mar-06 kl 12:02 »
Jag tror jag skickade ett mail till dem och det kanske inte var så enkelt som det låter på hemsidan. Verkligheten är ju sällan så enkel :-|

Jag kan försöka leta upp det mailsvaret jag fick om du vill. Men som jag förstod det så kunde t ex abborrar ha svårt att klara sig i tanken och att det blev olika sjukdommar de lätt fick. Nästan så han rekommenderade att man inte gjorde investeringen om inte verkligen ville och var beredd på de olika scenarion man kunde hanna i.  Men det kanske bara var abborre som var klurig vad vet jag.  


Ideen som sådan låter ju annars väldigt intressant.
« Senast ändrad: 28 mar-06 kl 12:04 av tp »

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
Re:Kretsloppsodling
« Svar #3 skrivet: 29 mar-06 kl 10:03 »
Ja, hittar du det där mailet så får du gärna lägga ut det här, även om det ju lät lite negativt   :) Du har så rätt, verkligheten är sällan enkel, men den är intressant  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser