Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla i sand  (läst 842 gånger)

Råless

  • Inlägg: 16
    • Västerbotten
Odla i sand
« skrivet: 05 aug-17 kl 17:39 »
Läst att det går utmärkt att odla potatis i sand, men det måste finnas annat också som går att odla i sand. Finns det något skrivet om detta redan ber jag om länkar. Går vilken sand som helst bra, eller är det åt det "grusiga" hållet sanden ska vara?

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Odla i sand
« Svar #1 skrivet: 05 aug-17 kl 17:53 »
Huvudsaken är väl att man tillför massor med organiskt material. ( Jag bor på en sandslätt.)
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Odla i sand
« Svar #2 skrivet: 05 aug-17 kl 18:31 »
Läs Nils Åkerstedts bok om att odla i sand http://gronarader.se/boken-om-marktackning-och-om-odling-i-sand/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 7 användare (2 dolda)
Gröfre Slissing, Jona d, von tratt, Bokohammare, Mathias.

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser