Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Större hinkar som är livsmedelsgodkända?  (läst 7287 gånger)

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« skrivet: 07 apr-17 kl 08:54 »
Tomater och chili odlar jag i hinkar men jag behöver större hinkar, över 10 l. De ska vara livsmedelsgodkända, d.v.s. stämplade med gaffel och glas i plasten. Murarhinkarna är inte livsmedelsgodkända och luktar äckel.


Är det nån som vet var man kan hitta stora livsmedelsgodkända hinkar, helst mellan 15 och 20 liter, till rimligt pris?
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Rubbe

  • Inlägg: 67
    • Värmland
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #1 skrivet: 07 apr-17 kl 09:21 »
Fråga på storkök, skolkök mm där brukar man kunna få större hinkar där det typ har varit lingonsylt osv i.

Hönshjärnan

  • Inlägg: 62
    • Uppland


 

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

andtol

  • Gäst
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #5 skrivet: 07 apr-17 kl 15:04 »
Återkom gärna med recension. :)

Håller de?

Abhay

  • Inlägg: 5595
  • If you could be me, who would you be?
    • -
Marxism, i alla dess former, slutar alltid med: Förbud, förföljelse och förtryck.
Det är omöjligt att vara solidarisk med andras pengar!
Lata människor röstar på V.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #7 skrivet: 07 apr-17 kl 20:46 »
Vet inte, inte avsikten. Avsikten var att dela med sig av vad jag hittat ifall nån mer vill ha stora hinkar billigt. Det är alltid en glidande skala mellan produktupplysning och reklam, jag hoppas att mitt inlägg ses som produktupplysning: Inga överdrifter om vad det är eller vad produkten kan, bara ett inköpsställe och ett pris, inga påståenden om prestanda eller något annat.


Men är det någon som misstycker så anmäl inlägget så ska jag fråga de andra modsen om de tycker att inlägget är opassande. I så fall ersätter jag det med ett inlägg typ "Hittat, men talar inte om var, googla själva." och hoppas att det passar bättre.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pettson2

  • Inlägg: 200
    • Skåne
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #8 skrivet: 07 apr-17 kl 22:12 »
Vet inte, inte avsikten. Avsikten var att dela med sig av vad jag hittat ifall nån mer vill ha stora hinkar billigt. Det är alltid en glidande skala mellan produktupplysning och reklam, jag hoppas att mitt inlägg ses som produktupplysning: Inga överdrifter om vad det är eller vad produkten kan, bara ett inköpsställe och ett pris, inga påståenden om prestanda eller något annat.


Men är det någon som misstycker så anmäl inlägget så ska jag fråga de andra modsen om de tycker att inlägget är opassande. I så fall ersätter jag det med ett inlägg typ "Hittat, men talar inte om var, googla själva." och hoppas att det passar bättre.


 ;D ;D ;D

Klart som korvspad att man skall få dela med sig av sina erfarenheter.
"Jag vill mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville". Hjalmar Söderberg.
Men ibland vill jag ändå...

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #9 skrivet: 07 apr-17 kl 22:14 »
Det finns ju livsmedelsgodkända hinkar i lämplig storlek som egentligen är tänkta som engångsemballage för storkök. Lunchrestauranger och pizzerior slänger sådana dagligen, det har ofta varit t ex majonnäs eller rhode island-sås i dem.

IkaPika

  • Gäst
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #10 skrivet: 19 apr-17 kl 11:34 »
Vet inte, inte avsikten. Avsikten var att dela med sig av vad jag hittat ifall nån mer vill ha stora hinkar billigt. Det är alltid en glidande skala mellan produktupplysning och reklam, jag hoppas att mitt inlägg ses som produktupplysning: Inga överdrifter om vad det är eller vad produkten kan, bara ett inköpsställe och ett pris, inga påståenden om prestanda eller något annat.


Men är det någon som misstycker så anmäl inlägget så ska jag fråga de andra modsen om de tycker att inlägget är opassande. I så fall ersätter jag det med ett inlägg typ "Hittat, men talar inte om var, googla själva." och hoppas att det passar bättre.

Uppskattar tipset då jag själv letat efter dylika hinkar, så tack!!  :) :)
Och att tipsa så här om var man kan hitta, och inte mer än så, kan väl knappast räknas som reklam?

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
SV: Större hinkar som är livsmedelsgodkända?
« Svar #11 skrivet: 19 apr-17 kl 12:10 »
Det finns stora hinkar, 30-40 liter, på t ex citygross. De är tänkta att jäsa vin i, men jag har skållat höns i dem ;D

Tänk på att nästan alla sådana här hinkar som torpjens, jag eller torbjörn tipsat om ej har skydd mot uv-ljus. Ställer du dem i solen med din planta så kan de på ett par månader vara så sköra att de inte håller för att flytta.

Ensamhets tips lär nog tåla solljuset ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 4 användare
xaelanar, ärt, Ulmusglabra, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser