Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slåttermaskin till Grålle  (läst 4571 gånger)

Nybörjare1

  • Inlägg: 2
    • -
Slåttermaskin till Grålle
« skrivet: 30 dec-16 kl 15:02 »
Hej,

Jag är nybörjare med en Grålle och vall att slå. Någon som har tips om slåttermaskin i lagom storlek som en Grålle orkar och kanske tom har en att sälja?

Råd och tips mottages tacksamt.

God fortsättning.

Nuffield

  • Inlägg: 90
    • Västerbotten
SV: Slåttermaskin till Grålle
« Svar #1 skrivet: 30 dec-16 kl 16:11 »
En gammal hederlig slåtterbalk är väl ungefär vad en Grålle mäktar med? https://www.blocket.se/orebro/Aktiv_slatterbalk__riktigt_bra_skick__70560782.htm?ca=2&w=3

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Slåttermaskin till Grålle
« Svar #2 skrivet: 30 dec-16 kl 19:36 »
Sedan gäller det att lyftarmastapparna och krafuttagssplinesen passar ihop med grålle.

Grålle har mycket klena tappar och klen krafuttagsaxel.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Jakobn

  • Inlägg: 600
    • Skåne
SV: Slåttermaskin till Grålle
« Svar #3 skrivet: 30 dec-16 kl 20:13 »
Sedan gäller det att lyftarmastapparna och krafuttagssplinesen passar ihop med grålle.

Grålle har mycket klena tappar och klen krafuttagsaxel.


En övergång kostar inte många kronor
http://www.oie.se/Produkt/adapter-1-1-8-6-1-3-8-6-spl--(409-253)?sectionId=1000983579

Nybörjare1

  • Inlägg: 2
    • -
SV: Slåttermaskin till Grålle
« Svar #4 skrivet: 31 dec-16 kl 13:37 »
Tack för era svar.

Slåtterbalk, toppen.