Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Söker kollektiv runt Lund  (läst 630 gånger)

Alex85

• Skåne
Skåne Söker kollektiv runt Lund
« skrivet: 28 apr-16 kl 20:31 »
Jag är en 30 årig man, precis gått igenom skilsmässa och har 2 barn som delvis bor med mig och söker ett kollektiv med självhushåll någonstans runt i Lund eller i Skåne. Jag är mycket intresserad av självhushållning och känner att det skulle vara rätt tidspunkt i mitt liv att börja. Då ekonomin inte riktigt tillåter att man själv skulle köpa en gård eller liknande tänkte jag kolla om det kanske gick att hitta ett självhushållande kollektiv runt om i trakterna.

Skicka meddelande till mig här genom Forumet om det är något av intresse.
« Senast ändrad: 29 apr-16 kl 03:08 av Alex85 »

Jaxe

• -
SV: Söker kollektiv runt Lund
« Svar #1 skrivet: 07 dec-16 kl 14:53 »
Hej,

Jag har samma tankar och är i samma situation. Jag har själv två barn. Jag hittar inte en gård där det är möjligt att göra det ensam rent ekonomisk. Har du hittat något som skulle kunna våra intressant att dela?

mvh
Jacob

Lokatten

« Svar #2 skrivet: 27 dec-16 kl 22:24 »
Jag och mina två barn är också på väg att flytta till Lund i sommar och vill gärna bo kollektivt på en gård igen! Har ni funnit något så kan vi vara intresserade att dela det med er. Har stor erfarenhet av gemensamt boende, odling, hantverk, djurhållning och annat som hör självhushållning till.

Krusai

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 jan-17 kl 21:24 »
Jag bor med mina två barn i Lund, och längtar efter en gård på landet där man kan odla och kanske ha höns. Skulle vara intresserad av att dela. Har erfarenhet av odling och renovering av gamla hus.

Mellitus

• -
« Svar #4 skrivet: 21 apr-17 kl 19:54 »
Jag har inga barn men är djupligt intresserad av era idéer. Bor i Lund men längtar ut till landet. Ingen större erfarenhet av egenodling mer än att jag är en man från skogen så något kan jag säkert bidra med och om inte så är jag mer än villig att lära mig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser