Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kan man frysa pesto?  (läst 11276 gånger)

ekonomisanering

  • Inlägg: 411
kan man frysa pesto?
« skrivet: 16 maj-13 kl 15:17 »
Kan man frysa pesto, tänkte mest på den innehäller olivolja, hur länge isf håller den

alternaiv

  • Inlägg: 9350
    • Småland
    • Tvåleriet
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #1 skrivet: 16 maj-13 kl 20:14 »
Det går säkert jättebra, olivolja är väl inga problem att frysa?
Håller sej säkert i många år. Tror jag.
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

hånung

  • Gäst
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #2 skrivet: 16 maj-13 kl 20:23 »
Härsknar inte fett då då olja är fett ?

ekonomisanering

  • Inlägg: 411
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #3 skrivet: 16 maj-13 kl 20:30 »
Tänkte lite så också att olja lurigt att frysa. År ju lätt o frysa övr ingrediensei o sen blanda i olja. Men känner mig själv o vet bra mkt enklare o ta upp ur klart ur frys.

hånung

  • Gäst
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #4 skrivet: 16 maj-13 kl 20:45 »
Har som sagt ingen aning det var bara en reflektion  från mig då fett härsknar i frysen efter något år i vart fall fläsk  .

AnnaPåsen

  • Inlägg: 70
    • Blekinge
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #5 skrivet: 30 maj-13 kl 11:09 »
I min trädgårdsbok står det att man kan frysa in hackad basilika och olivolja, för att sedan använda som utgågspunkt i peston. Men hur länge det håller, det vet jag inte.

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #6 skrivet: 28 jul-15 kl 08:39 »
Kaninuppfödare och pelargontant.

Malin80

  • Inlägg: 81
    • Småland
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #7 skrivet: 15 okt-15 kl 12:14 »
3 veckor tycker jag är i underkant. Det är syret som är boven här. Fettet kan oxidera=härskna. Förpackas peston väl, lufttätt gärna i dubbla lager plastpåsar, så borde den hålla i ett halvår, minst. Gör många små förpackningar så du tar hela varje gång. Tex. kan du frysa in peston i muffinsformar. Sen tar du av papperet och lindar in varje kaka i några lager plastfolie.
Jag har ju olivoljan framme i köket i flera månader och öppnar och stänger hela tiden.

zarischka

  • Inlägg: 4
    • -
SV: kan man frysa pesto?
« Svar #8 skrivet: 14 jan-16 kl 11:01 »
Jag har fryst hemgjord pesto i små lufttäta burkar och den höll länge, säkert ett halvår (sen tog den slut) utan att förändras alls.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 3 användare (1 dolda)
Tur-Johan, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser