Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Egna etiketter  (läst 17760 gånger)

Radar

  • Inlägg: 1690
    • Jämtland
Egna etiketter
« skrivet: 19 mar-08 kl 13:55 »
Att göra egna snygga etiketter är ju inte så lätt. Här kan man skriva i lämplig text i färdiga mallar.
http://www.freelabelmaker.com/index.html

Tyvärr verkar man inte kunna spara resultatet, så man får skriva in informationen på nytt varje gång man vill skriva ut nya etiketter. Det gör föresten kanske ingenting. Man vill väl ändå skriva buteljeringsdatum på etiketterna.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

koko

  • Gäst
SV: Egna etiketter
« Svar #1 skrivet: 19 mar-08 kl 23:56 »
Nä, nu är det dags att slå ett slag för hemdesignade etiketter. Bifogar mina finaste för inspiration!

Palleman

  • Inlägg: 2123
  • Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Egna etiketter
« Svar #2 skrivet: 11 maj-08 kl 22:19 »
Superfina..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Radar

  • Inlägg: 1690
    • Jämtland
SV: Egna etiketter
« Svar #3 skrivet: 06 jan-16 kl 10:55 »
En liten uppdatering för etikettsidan jag länkade till i första posten.
Man måste öppna dokumentet i "Adobe Reader". Annars går det inte fylla i egen text.

Det hamnade visst i stå, att visa sina egna etiketter. Det skulle vara roligt att se några alster.
Själv är det sällan jag gör någon. För det mesta blir det en bit maskeringstejp som jag skriver sort, styrka och årtal på.
Nu var det en presentflaska som jag ville snygga till lite med etikett och sån där toppfolie.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.


Gilbert

  • Gäst
SV: Egna etiketter
« Svar #5 skrivet: 05 maj-16 kl 11:05 »
Problemet med etiketten är att de skall skrivas ut på en färglaser och formateras rätt över etiketten för småproduktion.

Jag har lagt upp verktyg för etiketter som passar 500g och 350g honungsburkar som även passar flaskor. De verktygen kan spara filerna så att de kan modifieras efter behov.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

171 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser