Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frågor om getskötsel  (läst 3034 gånger)

Snuttepuff

  • Gäst
Frågor om getskötsel
« skrivet: 09 sep-06 kl 21:55 »
Jag har några frågor angående getter och getskötsel som jag hoppas kunna få svar på här:

* Hur gammal blir en get?

* Kan man ha två getter i ett stall, alltså hyra en box och ha dom i och sedan låta dom ha samma utetider som hästarna, fast i separat hage?

* Om jag skulle köpa två getter, vad ska jag då ge dom för mat och hur fungerar det med utfodringen?

* Hur mycket kostar de i drift?

* Jag vill köpa getter för att ha som sällskapsdjur, rekommenderas då honor eller hanar och måste de mjölkas eller liknande?

Skulle bli väldigt tacksam om ni kunde svara på dessa frågor! Lägg gärna till om det är någon övrig del i skötseln som ni kommer att tänka på!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 10 användare (2 dolda)
xaelanar, Tur-Johan, sayerbýr, von tratt, Palle500, alternaiv, Be, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser