Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Älg och renskinn  (läst 2466 gånger)

SpanskeBerra

  • Inlägg: 3
    • Övriga världen
Älg och renskinn
« skrivet: 19 maj-16 kl 22:41 »
Sitter i Spanien och behöver älg och renskinn. Någon som kan hjälpa med mig leverantör?
SNÄLLA!!!!

ARFA

  • Inlägg: 59
SV: Älg och renskinn
« Svar #1 skrivet: 19 maj-16 kl 22:57 »
Sitter i Spanien och behöver älg och renskinn. Någon som kan hjälpa med mig leverantör?
SNÄLLA!!!!

Menar du skinn med hår och allt, skrapade och inte beredda = pimpelhudar = renskinn  (älg år något helt annat).

Med vänlig hälsning ARFA


Vad är detta vill ha
och o vilka mängder?
Skinn är ju skrymmande att skicka.
« Senast ändrad: 20 maj-16 kl 08:20 av ARFA »

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

SpanskeBerra

  • Inlägg: 3
    • Övriga världen
SV: Älg och renskinn
« Svar #3 skrivet: 20 maj-16 kl 11:40 »
Tack!!!! Jag menar skinn av ren och utan hår. Jag och en leverantör här i Madrid behöver för beklädnad men också för att sy jackor, byxor och liknande plagg.

SpanskeBerra

  • Inlägg: 3
    • Övriga världen
SV: Älg och renskinn
« Svar #4 skrivet: 20 maj-16 kl 12:01 »
Kero verkar vara ett hett och mycket bra tips. Har precis pratat med Emma Kero. Seriöst!

ARFA

  • Inlägg: 59
SV: Älg och renskinn
« Svar #5 skrivet: 20 maj-16 kl 12:25 »
På skinn är håret kvar, du vill tydligen ha läder - och det har jag inte.


Mvh från ARFA



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

586 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, skräptanten, von tratt, reimersro, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser