Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Leverantörer - erfarenheter  (läst 4776 gånger)

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #20 skrivet: 30 maj-16 kl 06:58 »
Jaså? Det har aldrig drabbat mig en endaste gång....
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

chrall

  • Inlägg: 1
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #21 skrivet: 19 sep-16 kl 13:24 »
Hej, ny på forumet, men har precis fått levererat av Biredskapsfabriken och fick en liten chock. Sökte därför lite på dem, och hittade hit, och tänkte därför dela med mig av min erfarenhet.
Letade överallt vad det skulle kosta att beställa två olika storlekar av burkar plus halvlitersflaskor, allt på bricka. Det stod frakt tillkommer på din beställning, vilket är helt normalt, men ingenstans hur mycket. Strunt samma tänkte jag, kan ju inte bli hur mycket som helst så jag beställde, fick hem två kollin, redan där börjar jag bli fundersam. Får fakturan några dagar senare, två frakter, a 125kr plus moms, gånger två! Visar sig att flaskorna skickades separat, jättekonstigt, tänkte att något har blivit galet, så jag mejlade tillbaka, bestred en frakt och tänkte att de hör väl av sig. Ett par dagar senare skickar jag ännu ett mejl till både faktura och info, men ändå inget svar. Ringer då upp, första kvinnan jag pratar med tycker också det låter konstigt men skickar mig vidare till en annan. Hon anser att det är helt normalt, då det gick över 20kg för burkarna. Va? Själv argumenterar jag att detta är inte normalt, rena bedrägeriet, och inte mitt problem. Frakten står inte i proportion av jag beställt och inget jag som kund kan förutse. Efter lite diskussioner slänger kvinnan på luren! 
Noll kundservice, noll i kundbemötande.
Har dessutom läst igenom deras hemsida och nä,  det står inget om några 20kg på leveransvillkor.

Oseriöst företag och inget ställe jag kan rekommendera.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #22 skrivet: 19 sep-16 kl 14:40 »
Lugn, det är inte ett oseriöst företag. Det som hände beror på annat.

queer

  • Inlägg: 195
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #23 skrivet: 19 sep-16 kl 15:55 »
Var det Marita som slängde på luren ... bryter en aning på finska? Förstår att hon tappade tålamodet.

Handla hos LP nästa gång då, dom sampackar.

Bikupa.eu har timeout tror jag ... åter till våren kanske.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #24 skrivet: 19 sep-16 kl 16:23 »
Hej, ny på forumet, men har precis fått levererat av Biredskapsfabriken och fick en liten chock.
...
Har ringt dit några gånger i sommar och då har det varit en svarare inkopplad som bett om ursäkt för lång kötid, detta på grund av att många i personalen är svårt sjuka.
Sen har de skickat fel varor, glömt packa en del material, vänt på siffrorna i artikelnummer - vimsigt är bara förnamnet.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

queer

  • Inlägg: 195
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #25 skrivet: 19 sep-16 kl 16:28 »
Aldrig några problem i Töreboda när jag är där på shoppingtur, men visst har dom huset fullt med kunder.


Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #26 skrivet: 19 sep-16 kl 20:30 »
Handla hos LP, där är det ordning och reda!
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #27 skrivet: 19 sep-16 kl 20:38 »
Citera
Har ringt dit några gånger i sommar och då har det varit en svarare inkopplad som bett om ursäkt för lång kötid, detta på grund av att många i personalen är svårt sjuka.
Sen har de skickat fel varor, glömt packa en del material, vänt på siffrorna i artikelnummer - vimsigt är bara förnamnet.

Jepp...samma erfarenhet. Beställde HS vax men fick LN  :(. De fixade det dock hyffsat snabbt dvs jag returnerade och fick rätt till slut...men så onödigt.
Inte en speciellt bra marknadsstrategi att skylla på långtidssjukriven personal... Inte kunden som äger det problemet.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Magnus_Hammargren

  • Gäst
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #28 skrivet: 21 sep-16 kl 10:54 »
Fraktkostnad som ibland är betydande får man faktiskt räkna med i den här branschen.

Vad gäller Töreboda så har det väl funkat hyffsat de gånger vi beställt, men en del vimsighet och småfel i leveranser har det varit.

Bilou

  • Inlägg: 425
    • Blekinge
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #29 skrivet: 22 sep-16 kl 21:15 »
Har också bra erfarenheter med Töreboda när det gäller leveransen. Kundservice tycker jag är så där. Man ska inte fråga för mycket, då tröttnar dem på en. Det jag tycker är konstigt i biodlingsbranchen är att allt levereras utan handledning. Det står ingenstans att man ska måla kupan, eller med vad (det var en av mina frågor jag aldrig fått svar på). Köper man en foderballong, ingår det inte något papper som förklarar hur den används, eller att det behövs speciell foderbräda :S. Det verkar inte finnas garantier heller. Vad gör ni som har rostande spik i kupan? Eller rostande nätbotten? Eller någon trådrullbehållare som inte fungerar? Eller rostfri slunga med rostande delar och plast som skavs av i små små bitar som hamnar i honungen?

Viper

  • Inlägg: 28
    • Västergötland
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #30 skrivet: 09 okt-16 kl 23:38 »
Hoj,

Kan säga att jag haft goa bekymmer med MS Biredskapsfabriken på sistone, beställde ett antal foderlådor men alla som kom var fel. Skulle vara 2 olika sorter en för vanliga Langstroth sargar och en mindre modell för 6-ramars avläggarlådor. Efter några telefonsamtal till kundtjänst som typ nästan aldrig svarar så fick jag iaf förklarat problemet och fick åtminstone rätt foderlådor till mina 6-ramars avläggarlådor det andra skulle dom kolla på. Beställde även tidigare Paradise Bee Box sargar men kunde inte bygga ihop alla då det saknades en del plastdetaljer, dessa har jag fortfarande inte sett röken av trots kontakt via e-post där dom sagt att dom skall skicka nya.

Får hoppas dom reder ut problemen då det krånglar till det en del för alla inblandade.

Mvh,

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Leverantörer - erfarenheter
« Svar #31 skrivet: 10 okt-16 kl 19:18 »
Handla hos LP, där är det ordning och reda!
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 3 användare
xaelanar, ThomasS, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser