Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur undvika getingar?  (läst 963 gånger)

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Hur undvika getingar?
« skrivet: 31 maj-17 kl 21:44 »
 Har ett bygge på gång som pausat ett tag. Innan det kommer att bli tätt är det höst. Tidigare (förra hösten) Var där ett stort getingbo som låg i trosbotten. Det är isolerat med spån. Fick bort dem med pinne o damsugare.
 Nu börjas det väll byggas bland getingarna igen och jag undrar om där finns nått jag kan lägga där så att de inte trivs. Känns svårt att täta med nät el liknande. Själv tänker jag på rökt spån, ene ris, terpentin indränkt spån....
 Vad tror ni?
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Hur undvika getingar?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-17 kl 21:50 »
Jag har haft viss framgång med att gnida såpa på takbjälkar i bodar där de brukar bygga. Kanske spraya lite såpa ned i trossbotten?
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Hur undvika getingar?
« Svar #2 skrivet: 31 maj-17 kl 21:59 »
 Det låter inte dumt.
Luktar ju dessutom rent.
Tack
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser