Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byte pinngångjärn på skåpluckor  (läst 1945 gånger)

Ebbe Eberhard

  • Inlägg: 2
    • Värmland
Byte pinngångjärn på skåpluckor
« skrivet: 22 apr-17 kl 21:42 »
Pinngångjärnen på garderoberna går ständigt av. Materialbrott. Jag har tidigare bytt ut pinngångjärn till moderna självstängande gångjärn typ Blum eller Bärebo. Inga problem när skåpluckan är helt utanpåliggande. Nu har jag klassiska överfalsade luckor där en del av luckan går in ca 5 mm i skåpet. Detta utförande är mycket vanligt i "miljonprogrammets lägenheter". Hittar inte modell av gångjärn. Jag skulle gissa att problemen med gångjärnen gör att det är blivit en jättemarknad för byte luckor när det bara är att skruva dit riktiga gångjärn.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Byte pinngångjärn på skåpluckor
« Svar #1 skrivet: 22 apr-17 kl 21:48 »
Blum har självstängande gångjärn även för denna typ av lucka. Är du företagare kan du beställa hos Blum Sverige i Huskvarna. Fråga efter Jonas Lundin...
http://www.blum.com/se/sv/04/70/20/10/
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

586 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, Tångräkan, LimJans, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser