Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomatodling inomhus  (läst 4136 gånger)

wherever

  • Inlägg: 25
    • Uppland
Tomatodling inomhus
« skrivet: 23 maj-14 kl 19:12 »
hej. jag köpte tomatplantor som jag ska ställa över en stora krukor med massa jord, vilket jord ska jag använda? vill att dom ska bli ekologiska

Lucie

  • Gäst
SV: Tomatodling inomhus
« Svar #1 skrivet: 23 maj-14 kl 19:15 »
Jag köpte Hasselfors e-jord till mina tomater. De växer något enormt...

http://www.hasselforsgarden.se/produkter/konsument/tradgardsjord/e-jord

Oodles of Joy

  • Inlägg: 13
    • Södermanland
SV: Tomatodling inomhus
« Svar #2 skrivet: 04 jun-15 kl 08:59 »
Har du dem vid ett fönster eller använder du växtbelysning? Jag är nyfiken på att odla i en hörna. :)
...Tycker jag.

Heyman

  • Inlägg: 1
  • Hey man!
    • Dalarna
SV: Tomatodling inomhus
« Svar #3 skrivet: 24 jul-15 kl 23:40 »
Hej hej.

Har precis kommit med på sidan men har en liten tomat planta som börjar gro till sig, köpte fröna på tradera och två plantor kom upp men en råkade jag sparka till i fyllan så nu har man en kvar men den frodas och de första blommorna har kommit fram och ser fram emot att se något på de.

Men jag läste på en annan tråd om att trimma de eller stympa vad man nu kallar det totalt newbie på att odla, eller ska jag bara låta den växa i godan ro?

P.S har även lyckats fått upp en avokado som har spruckit upp och har blivit över flyttad till den andra krukan som blev omkull vält :)

M L S A

  • Inlägg: 31
    • Västergötland
SV: Tomatodling inomhus
« Svar #4 skrivet: 11 aug-15 kl 08:46 »
Se till att välja en jord som är godkänd för KRAV-odling.
Jag har också odlat ganska mkt tomater inomhus på den tiden jag bodde i lägenhet. Det gick faktiskt väldigt bra. Men plantorna blir stora och kräver mycket ljus förstås!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

784 gäster, 5 användare
xaelanar, polyamorista, GE202, alternaiv, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser