Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör jag egna grisöron, till vovven?  (läst 15262 gånger)

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #20 skrivet: 06 feb-10 kl 23:37 »
jag håller på att experimentera lite med hundgodis fram och tillbaka. målsättningen är att få fram ett godis som är spannmålsfritt, som torkar på några timmar i 60 grader och som inte smular för mycket. jag har gjort lite framsteg redan, men det var lite ot. förlåt.  :-[
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #21 skrivet: 06 feb-10 kl 23:46 »
Om ni har egna grisar och slaktar, så är det väl inget som hindrar att ni provar och experimenterar?  ;)

Jag har kokat kaninöron (för att få bort pälsen) som jag sedan la på spiskransen för att torka. Funkade utmärkt till katterna  :)
Landsflykting i storstan...

mattisvick

  • Inlägg: 115
    • -
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #22 skrivet: 08 feb-10 kl 14:29 »
Åhh Varföt tänkte jag inte på ugnen ??? :-[

Vi tar till vara på hjärta och kokat det ,skär och ger småbitar till honom.  men ugnen är nog bättre, ska prova med lever med. Vi ska slakta nu i månadsskiftet feb-mars. 

Tack för alla tips!

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #23 skrivet: 08 feb-10 kl 19:46 »
när du torkar godis i ugn, så bör du inte har högre temperatur än 60 grader. på så sätt håller proteinet en högre kvalité
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

mattisvick

  • Inlägg: 115
    • -
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #24 skrivet: 08 feb-10 kl 20:22 »
oki, ska definitivt tänka på det!  Tänk att detta skulle vara ett såååå bra forum för...ALLT!  ;D

 Så tack alla för tips,bra råd och allment intresse!  ;)

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #25 skrivet: 25 feb-10 kl 21:15 »
Åhh Varföt tänkte jag inte på ugnen ??? :-[

Vi tar till vara på hjärta och kokat det ,skär och ger småbitar till honom.  men ugnen är nog bättre, ska prova med lever med. Vi ska slakta nu i månadsskiftet feb-mars. 

Tack för alla tips!

What...?? Ger ni hjärtat till hunden?!  :o Rök och ät själva! Det är ju precis hur gott som helst!  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

lillakaffetant

  • Inlägg: 2
    • Halland
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #26 skrivet: 14 aug-13 kl 13:49 »
när du torkar godis i ugn, så bör du inte har högre temperatur än 60 grader. på så sätt håller proteinet en högre kvalité



hej jag är en ung student som älskar mina hundar... var bor du någonstans? tänkte om man kanske kunde köpa kött till hunden från er om ni har möjlighet att vakumpacka det?

lillakaffetant

  • Inlägg: 2
    • Halland
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #27 skrivet: 14 aug-13 kl 13:50 »
vilken temperartur ska man ha i ugnen och hur länge?

Karina

  • Inlägg: 245
  • småskalig... irrationell...
    • Uppland
    • Ålbrunna Gård
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #28 skrivet: 28 nov-13 kl 16:52 »
jag tror att det kan bli svårt att torka grisöron. Rymms de inte i frysen? jag delar mina i 4 delar och ger till jycken lite i sänder, hon är inte så stor i maten, får hon ett helt går hon bara och gräver ner det..
Bor med min familj på en avstyckad gård i Stockholms län. Vi har höns, kalkoner, bisamhällen, gotlandstackor, grisar på sommarhalvåret och 2 kattor och en norsk buhund.
Är självförsörjande på väldigt mycket men inte allt. Ännu.

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Hur gör jag egna grisöron, till vovven?
« Svar #29 skrivet: 27 mar-14 kl 09:06 »
Jag har kokat kaninöron (för att få bort pälsen) som jag sedan la på spiskransen för att torka. Funkade utmärkt till katterna  :)
Hur lång tid tar det för pälsen att falla av?
Kaninuppfödare och pelargontant.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 11 användare (2 dolda)
xaelanar, ärt, Tur-Johan, sayerbýr, von tratt, Palle500, alternaiv, Be, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser