Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flyg - Miljöbov bland 10 i topp?  (läst 10368 gånger)

kretslopp

  • Inlägg: 2247
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Flyg - Miljöbov bland 10 i topp?
« Svar #60 skrivet: 13 okt-17 kl 19:01 »
Men inget av dina argument kan väl vara något större problem? Det visar ju att det fungerar med beskattning, det är bara för oss att hänga på med vår skatt, så fungerar det ännu bättre!
kretslopp

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
SV: Flyg - Miljöbov bland 10 i topp?
« Svar #61 skrivet: 14 okt-17 kl 10:25 »
Kossorna som fiser är världens största miljöproblem har jag hört..men flyget gör inget när det gäller miljöpåverkan..vi kan gott fortsätta att åka utomlands flera gånger om året..eller?

Idag finns de fler hästar än kor i sverige när beskattar vi dessa ök ;) för hästen fiser som om den har betalt för det.

Obs ingen häst hatare haft Ardenner o fött upp föl finns inget bättre :-*
mvh Thomas
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Flyg - Miljöbov bland 10 i topp?
« Svar #62 skrivet: 14 okt-17 kl 13:29 »
Hästar och kor skiljer sig åt en del vad gäller mat och tarm-aktiviteten, dessutom så finns det fortfarande fler kor än hästar, den jämförelsen räknar bara med hästar vs mjölkkor.

Men beskattningen bör ju rimligtvis gälla för djur än bara kor.

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser