Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Cementblandare problem  (läst 824 gånger)

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
Cementblandare problem
« skrivet: 18 jun-17 kl 11:38 »
Gjöt andra delen av bänkskivan jag håller på med igår, och just då jag tippade ut sista satsen med betong så kom ett högt ljud och sen började den väsnas som bara den. Det som har hänt är att lagret i mitten på något vis har gått sönder, vet inte hur, har inte tagit upp och kollat. Så när byttan är i blandingsläge så glider den tillbaka för långt på axeln och det får kugghjulskransen att göra allt för hårt kontakt med tar i kugghjulet som ska driva runt den, därav oljudeet. När man tippar den så glider byttan fram och ljudet blir bara det normala oväsendet.

Lite gammal och sliten men finsk tillverkad 3-fasare, den har funkat bra och jag har mera jobb planerat för den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

731 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser