Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Moms på stuguthyrning  (läst 1472 gånger)

moppe

  • Inlägg: 180
Moms på stuguthyrning
« skrivet: 03 maj-17 kl 11:41 »
Vi har en stuga som ligger på gården och vi hyr ut den som lantligt boende till semesterfirare. Förut har skatteverket sagt nej till att dra moms då det bara är en stuga och därför inte kan räknas som campingverksamhet. Nu när jag ringde och frågade igen så sa hon först att det var helt klart att den skulle momsredovisas som allt annat på gården men blev sedan tveksam då det bara var en. Hon skulle kolla upp detta. Hur gör ni som har stugverksamhet med en eller två stugor på gården, moms eller inte moms? Vår stuga ingår i näringsverksamheten men man redovisar inte moms. Skulle gärna vilja göra det då det hade varit lättare i bokföringen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

826 gäster, 5 användare
xaelanar, JuliaMF, Tur-Johan, ärt, GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser