Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går ej att få in växlarna  (läst 957 gånger)

Alemaden

  • Inlägg: 13
    • Västergötland
Går ej att få in växlarna
« skrivet: 07 apr-17 kl 14:11 »
Jag har en MF6140 -97
Jag får inte in växlarna på den, instrumentpanel blinkar om värsta diskotek. ???
Kan det vara någon kontakt någon stans? eller jorden?   

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Går ej att få in växlarna
« Svar #1 skrivet: 07 apr-17 kl 20:26 »
Kolla på maskinisten.net . Där finns det en del trådar om märkliga elfel på MF av den generationen.
Efter att ha skummat igenom en del av dem så får jag intrycket att det är vanligt med kablagefel - typ sönderklämda eller skadade kabelstammar, sönderärgade kontaktdon mm. Samma grundtyp av fel kan ju ge högst olika symptom beroende på exakt vilken kabel eller kontakt som är skadad.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Går ej att få in växlarna
« Svar #2 skrivet: 04 jul-17 kl 15:15 »
Jag hade också så svårt att få in växlarna spec backen.  Det var flera som klagade.  Dyrt att byta växellåda och för utlåtande fick jag med en mekabil kille från min hemby. Allt var helt ok enligt honom men han rådde mig att ställa in stolen rätt så att fötterna hamnade rejält på pedalerna.  Peppar peppar sen dess funkar det bättre men nåt "nyansläge" på urväxlingspedalen är det  troligen. 
Tur att man kan ha roligt åt sig själv och jag tror Benny mekakillen från hembyn har lika roligt  ;)
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser