Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska vi göra med alla förpackningar?  (läst 1078 gånger)

pickopack

  • Inlägg: 1
    • Uppland
Vad ska vi göra med alla förpackningar?
« skrivet: 12 maj-17 kl 20:16 »
Under min diskbänk växer berget med gamla förpackningar, som ska till återvinningen, ständigt. Jag hinner inte mer än ned till sopsorteringen förrän berget börjar växa igen. Jag förundras över hur mycket förpackningar som faktiskt finns och hur onödiga vissa är. Jag försöker sopsortera dessa till återvinningen så gott jag kan men ofta står jag och kliar mig i huvudet och funderar vad som ska slängas var. Jag tycker att ämnet förpackningar är intressant och jag valde därför att jobba med just detta i den kurs jag läser. Jag skulle gärna vilja få olika personers olika synvinklar och idéer inom detta område. Jag undrar därför om ni, här på forumet, kan hjälpa mig med det?

Bidra gärna med allt mellan himmel och jord inom detta område. Här är bara några förslag på saker som ni kanske har något att säga om:   
Hur kan man minska antalet förpackningar?
Har ni själva kommit på ett sätt att underlätta sorteringen för återvinning?
Är det självklart hur allt ska sorteras till återvinningen? om inte, vad är förvirrande?
Finns det förpackningar, som i något avseende, är sämre/bättre än andra?
Exempel på onödiga förpackningar ni sett?
Vad har ni överlag för funderingar och synpunkter när det gäller förpackningar och återvinning?

Som sagt, allt mellan himmel och jord inom detta område är välkommet :)

 

LimJans

  • Inlägg: 8881
    • Dalarna
SV: Vad ska vi göra med alla förpackningar?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-17 kl 20:38 »
Jag föreslår att du fortsätter i den befintliga tråden :) http://www.alternativ.nu/index.php?topic=179754.0


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, fri, Big_Mama_1969

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser