Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan ni följa mönster eller ....  (läst 1215 gånger)

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Kan ni följa mönster eller ....
« skrivet: 05 mar-16 kl 11:22 »
Är ni andra också födda med den läggningen att det är nästan omöjligt att följa mönster och beskrivningar? 
Ju äldre jag själv blir så är det nästan stört omöjligt att följa beskrivningar.  Det gäller i princip allt från färgval till form, teknik och verktyg.  Det jag vill mycket eller inspireras av det brukar bli nåt till slut.  Men nästan aldrig som det var tänkt från början. 

När jag tänker till så finns det nästan en meditiativ flykt i vad man kan göra eller pröva.   Tidsfördriv när jag sitter på T-banan och glor på folk med sina mobiler då ....
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Varg-älva

  • Inlägg: 1298
    • Finland
SV: Kan ni följa mönster eller ....
« Svar #1 skrivet: 07 mar-16 kl 20:32 »
Ja, jo... visst kan jag följa mönster. Och gör det också ibland, men oftast blir det nog något eget där också. Färgerna tror jag aldrig att jag följt i något mönster....

(och vi ska bara inte prata om recept, dem klarar jag faktiskt inte av att följa...)

LimJans

  • Inlägg: 8885
    • Dalarna
SV: Kan ni följa mönster eller ....
« Svar #2 skrivet: 07 mar-16 kl 21:22 »
Nja, jag följer sällan mönster. Jag tittar på den färdiga bilden, ser att det där vill jag göra, kollar lite grovt hur de har tänkt sig att man ska göra, sen gör jag som jag känner för. Eller så höftar jag totalt, om jag redan vet vad jag vill sticka. Blir det alldeles galet är de ju bara att rycka ur stickorna och repa upp.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Kan ni följa mönster eller ....
« Svar #3 skrivet: 10 mar-16 kl 10:35 »
Jag brukar köpa "loppisgarner"  det som blivit över från stickning, sterbus och efter vävning och ryamattor.   Klart att det är bäst med ylle eller bomull. Men så finns det de stora rullarna med blandade trådar.  Jag har lärt mig att man kan bränna trådarna.  Luktar det ruttna ägg är det ull och blir det en hård klump är det syntet.  Och så brukar jag köra flumtest. Flummetoden är inte helt tillförlitlig är för specifik.  Har ni några andra tips?

Typiskt syntet är väl att det loppar sig?  men det gör väl ull också   ???
Sen så tänker jag på att man kan tova ull med såpa och tovad syntet blir väl en hård klump?

Kanske skall jag lära mig att det inte gör så mycket vilket material det nu är, men det blir ju större känsla med en hemmaskön väst i ull?
riktigt sur på mig själv faktiskt >:D 

 
« Senast ändrad: 10 mar-16 kl 11:39 av knöcklan »
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

770 gäster, 4 användare
xaelanar, Björkris, Tur-Johan, Evangeline

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser