Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra en "dragsäker" bur  (läst 1037 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

  • Inlägg: 4602
  • F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Göra en "dragsäker" bur
« skrivet: 11 dec-15 kl 00:18 »
Jag bor i en etta och funderar på att skaffa ett husdjur. Ett problem är att i det enda rummet finns ett stort fönster, som oftast är lite på glänt, så är inte dragfritt någonstans i lägenheten. Frågan är, går det här drag-problemet att undkomma genom att täcka en eller flera sidor av buren?

Det är inte direkt några hårda och iskalla luftströmmar vi talar om. Det är inte värre än att jag utan probem kan ligga och sova, endast iförd täcke, en halv meter från fönstret mitt i vintern.

Jag kan helt enkelt för lite om hur vinddrag fungerar för att räkna ut det här på egen hand!
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Göra en "dragsäker" bur
« Svar #1 skrivet: 11 dec-15 kl 01:01 »
Du får ta kontakt med jordbruksverket, så kommer de och inspekterar ;D Eller länsstyrelsen, miljökontoret eller någon annan kul myndighet.

Ser att du funderar på ett husdjur. Det går inte, du måste minst ha två! Och du tänker väl inte lämna dem ensamma när du går ut? Har du för vana att gå på toaletten en längre tid? Glöm det, om du inte tillser att någon kan passa djuren under tiden.


Förresten, en etta i stan duger varken till djur eller människa, möjligen till silverfisk och kackerlackor ;)


Henrik Penrik Filivilivenrik

  • Inlägg: 4602
  • F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Göra en "dragsäker" bur
« Svar #2 skrivet: 11 dec-15 kl 10:25 »
Vissa djur kan vara ensamma, t ex vissa ödlor!

Annars funderar jag på finkar eller småpapegojor, vaktlar, råttor eller marsvin.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

705 gäster, 3 användare (1 dolda)
Pohja, Bustera

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser