Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför gör hon så????  (läst 1962 gånger)

Bara lilla jag

  • Inlägg: 95
    • Uppland
Varför gör hon så????
« skrivet: 27 jun-13 kl 09:12 »
Morsans hund, strax över 1 år brukar vara hos mig i bland och sova över. Jag har 2 egna hanar.  Bor på landet.
När hon är här är hon en riktig djävla buse och hittar på det som är mest förbjudet : ) (lite stressad nästan) Men hon äter som en häst.
När hon är i stan me morsan är hon hur lugn och lydig som helst, men äter typ var 3dje 4de dag....
Tycker d borde vara tvärt om????
Någon som har en klok ide om detta?

Lena i Fjollträsk

  • Gäst
SV: Varför gör hon så????
« Svar #1 skrivet: 27 jun-13 kl 09:21 »
Morsans hund, strax över 1 år brukar vara hos mig i bland och sova över. Jag har 2 egna hanar.  Bor på landet.
När hon är här är hon en riktig djävla buse och hittar på det som är mest förbjudet : ) (lite stressad nästan) Men hon äter som en häst.
När hon är i stan me morsan är hon hur lugn och lydig som helst, men äter typ var 3dje 4de dag....
Tycker d borde vara tvärt om????
Någon som har en klok ide om detta?

Hon kanske inte uppfattar dig som sin ledare? Min förra hund var en ganska självsäker tant som inte gillade vissa andra självsäkra hundtanter, men med mig gick med det hur bra som helst att ha henne lös och passera eller tillochmed stanna och snacka med ägarna. Med dagmatte gjorde hon utfall, a la galen schäfer (- såg rätt roligt ut eftersom hon var en extremt långbent storpudel. Dagmatte är en erfaren hundägare.)

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Varför gör hon så????
« Svar #2 skrivet: 27 jun-13 kl 09:25 »
Tror som Lena när det gäller busigheten - hon har inte respekt för dig/du leder inte henne. När det gäller maten finns det ju hos dig två konkurrenter om den så det gäller att ta för sig.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Bara lilla jag

  • Inlägg: 95
    • Uppland
SV: Varför gör hon så????
« Svar #3 skrivet: 27 jun-13 kl 11:46 »
Tack för era svar! D va mest maten jag tänkte på.
Lyder mig d gör hon, kommer direkt när jag ropar och låter bli när jag säger till osv, d e bara att så fort hon inte ser mig/oss inkl sin egen matte så blir d bus i brallan : ) Har haft henne en v nu den här gången och hon har ätit själv i ett eget hus utom synhåll för mina hundar, d va därför ja tyckte d va konstigt att hon åt här men inte hemma.
Konkurensen skiter hon i, tyvärr....

Blå Bergen

  • Inlägg: 103
    • Närke
SV: Varför gör hon så????
« Svar #4 skrivet: 22 okt-13 kl 09:10 »
Hon kan vara en sån där bekväm hund med maten.

Dvs hon äter det hon behöver = hos dig gör hon kanske mer? Springer runt hela dagarna, leker och utforskar vilket gör att hon bränner mer energi och därmed behöver mer mat. Då äter hon!

Hemma kanske hon inte gör lika mycket? = mindre energiförbrukning och mindre mat.

Min BorderColliehane är en sådan hund som äter utefter sina behov så han hela tiden har lagom med energi. I mina ögon en perfekt hund matmässigt - blir aldrig fet!!! :-))


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser