Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nån med Myskankor  (läst 3530 gånger)

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Nån med Myskankor
« skrivet: 08 feb-05 kl 17:50 »
 8)Nån mer med Myskankor eller är det bara jag!?
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Nån med Myskankor
« Svar #1 skrivet: 08 feb-05 kl 21:39 »
Väs, väs!

7 stycken, 2 hanar och 5 honor. Hurså?

Västgöten

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #2 skrivet: 21 feb-05 kl 07:37 »



1 hane och 2 honor  
ja varför  ???

Krusmynta

  • Inlägg: 120
Re:Nån med Myskankor
« Svar #3 skrivet: 22 feb-05 kl 13:17 »
Har tyvärr inte en enda just nu, för de har blivit uppätna allihopa :'(
är annars en stor Myskisälskare! :D

Anna.D

  • Inlägg: 278
Re:Nån med Myskankor
« Svar #4 skrivet: 24 feb-05 kl 07:31 »
Just nu passar jag en myskanka .Hon är 10 år och fick lite ont i benen nu när det blåste och blev kallt här i skåne.En äldre herre äger henne och har bara ett litet hus och tyvärr blev Lotta riktigt dålig i år.Nu har hon varit i en box med halm och barn basäng och ätit uppsig och är jätte pigg.Hur gamla kan en anka bli?Så snart vädret blir bättre så får hon äka hem igen/Anna.D

Västgöten

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #5 skrivet: 24 feb-05 kl 09:01 »
min ena mysk anska  blir 18 år i år :o
fick henne av en bekant som sa att hon är kläckt samma sommar som deras dotter   är född och hon blir 18 i år så.....
« Senast ändrad: 24 feb-05 kl 09:06 av Västgöten »

Anna.D

  • Inlägg: 278
Re:Nån med Myskankor
« Svar #6 skrivet: 24 feb-05 kl 17:26 »
18 år oj då :)/Anna.D

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:Nån med Myskankor
« Svar #7 skrivet: 19 mar-05 kl 14:30 »
2 hanar. 2 honor på G.  =)))
mvh
mats hanzzon@hotmail.com

Västgöten

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #8 skrivet: 31 mar-05 kl 14:15 »
Ja hon är en gammal dam men hon är riktigt eveten av sig hon jagar både gäss och hundar men det är väl med ålderns rätt ;)

Hoppas att hon kommer att ruva i år igen låg förra året men hade då ingen fästman det har hon nu efter 8 år som änka kan bli spännande

I@

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #9 skrivet: 21 apr-05 kl 11:56 »
Hej!
Har inga ännu.
Oj oj oj, det verkar vara kul med ankor! Trodde det bara var gäss som jagade hundar, mm.  :D

Mvh Ia

Ziri

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #10 skrivet: 09 maj-05 kl 13:26 »
Hej, är ny här på forumet!
Har tänkt att skaffa mig några ankor nu i sommar. Har en damm med ganska mycket mark omkring & ett f.d hönshus där jag tänkte att de ska bo!

Nu till problemet, kan inte bestämma mig om jag ska ha myskankor eller "vanliga" ankor. Stämmer det att det är endast myskankor som äter s.k mördarsniglar eller kan man ha andra ankor för det ändamålet? Har även hört att myskankor är lite pjåskiga med övrig mat & att de tycker om att flyga! stämmer detta? Vore tacksam om någon kan hjälpa mig!

/Ziri

Västgöten

  • Gäst
Re:Nån med Myskankor
« Svar #11 skrivet: 12 maj-05 kl 12:46 »
Vad det gäller myskankor och mat så äter de samma som andra ankor och höns jag har aldrig haft några problem med mina.

jag vet inte om andra ankor äter mördar sniglar..

Mvh  dennis


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, fri, Big_Mama_1969

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser