Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  varför ska dom alltid ruva så sent???  (läst 1102 gånger)

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
varför ska dom alltid ruva så sent???
« skrivet: 20 aug-14 kl 19:28 »
alltid när vi har haft myskisar så lägger dom sig till att ruva framåt september.... i värsta pissvädret ska di ha fram smått!! >:( nu va dom väl lite tidigare i år, och två av tre ligger på ägg nu. irriterande är det i vart fall, då jag knappast kommer ha plats för alla över vintern... :-\
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

 

Xcalibur

  • Inlägg: 1
    • Bohuslän
SV: varför ska dom alltid ruva så sent???
« Svar #1 skrivet: 22 sep-14 kl 22:17 »
Hej! Jag har inte nått bra svar på din fråga, men jag har iaf samma "problem" hemma hos oss! Vi skaffade ett Mignon-par i våras och 1a och 2a dagen la de ägg hemma som jag tillslut tog bort eftersom hon aldrig låg på dem. Nu började hon lägga ett ägg varje dag för några v sen o dom låg hon aldrig på heller,så dom åkte bort de med. Sen fortsatte hon lägga ägg, fast nu vid våra stora rabarber o min sambo såg att hon låg där varje morgon o ruvade o även när vi kom hem. Nu har hon tydligen hittat ruvlusten (hon har aldrig fått ällingar innan!) så jag låter äggen vara o så får vi helt enkelt se om det blir nånting.  : Jag tycker det är spännande och blir det ingenting så har hon iaf fått öva så kanske det blir ällingar till våren istället om vi har tur!  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

773 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser