Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rödbetor någon?  (läst 1331 gånger)

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Rödbetor någon?
« skrivet: 12 sep-05 kl 17:47 »
Finns det någon stockholmare som är sugen på rödbetor? Jag har ingen jordkällare så om någon vill ha lite att knapra på är det bara att höra av sig. Vill ju inte kasta på komposten precis. Åker förbi Ekerö/Bromma/Fridhemsplan varje dag. Mangold finns det gott om också. Vem vet, det kanske går att peta ner en planta i en kruka inomhus för ett tag in på hösten.  /Alma 070-4504727
Jag ska lära mig allt!

OliK

  • Inlägg: 330
  • Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
Re:Rödbetor någon?
« Svar #1 skrivet: 12 sep-05 kl 21:22 »
Hej Alma,
tycker mycket om både rödbetor och mangold men har nog inte vägen förbi storstan. Men nåt bra tips hur man "blir av" med överskott, försök med skördefest :) ganska trevligt sätt att blir av med överflödet. Ska själv ordna nån fest för grannar och vänner för att bli av med squashflödet ;)
/droliver

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Re:Rödbetor någon?
« Svar #2 skrivet: 15 sep-05 kl 20:11 »
Squash ja - jag fick en smärre chock när jag inte hade varit i landet och kollat på sådär 2 veckor och det låg två zeppelinare och lurade under allt det gröna. Orkar man inte äta upp dem så kan man göra som mina smarta vänner, ha dem som presentförpackning om man ska ge bort en flaska whiskey :) /Alma
Jag ska lära mig allt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

698 gäster, 1 användare
Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser