Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa mjöl alt säd  (läst 1724 gånger)

Maria på Landet

  • Inlägg: 4
    • Skåne
Köpa mjöl alt säd
« skrivet: 12 jul-16 kl 12:09 »
Är det verkligen så svårt att få tag i en kvarn el mölla i Skåne som mal och säljer mjöl till privatpersoner (säckar om 25kg går bra) som jag får för mig? Någon med bättre tur i sökandet än jag, här?
* Gardening - Nature's Prozac *

Rob från Rotterdam

  • Inlägg: 10
  • pensionär
    • -
SV: Köpa mjöl alt säd
« Svar #1 skrivet: 12 jul-16 kl 20:53 »
Hej Maria på Landet!
om det finns inga möllor som säljer färskt mjöl till privatpersoner, har du funderat att mala själv?
holländare som semestrar gärna i Sverige.

Birkeldh

  • Inlägg: 9
    • Södermanland
SV: Köpa mjöl alt säd
« Svar #2 skrivet: 02 aug-16 kl 00:20 »
Varför köper du inte en egen för eget bruk och behåller det omalt? Jag hade annars pratat med Wästgötarna. Ja, lite längre ifrån dig, men de har varit väldigt hjälpsamma till mig.

Gilbert

  • Gäst
SV: Köpa mjöl alt säd
« Svar #3 skrivet: 03 aug-16 kl 07:13 »
Är det verkligen så svårt att få tag i en kvarn el mölla i Skåne som mal och säljer mjöl till privatpersoner (säckar om 25kg går bra) som jag får för mig? Någon med bättre tur i sökandet än jag, här?

Det finns hembygdsföreningar som har hand om kvarnar och mal mjöl ibland. Vid forsaström här i närheten köper vi ibland mjöl som malts lokalt.

Den här kvarnen annonserar bara lokalt en gång om året och har en hembygdsdag med kvarnen igång.


Jakobn

  • Inlägg: 600
    • Skåne
SV: Köpa mjöl alt säd
« Svar #4 skrivet: 03 aug-16 kl 17:50 »
Jag känner till två ställe i Skåne. Hör av dig via PM om du är intresserad.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

761 gäster, 6 användare (1 dolda)
tuslus, Westerbergarn, ärt, Niklas Nyström, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser