Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rasstandrad wyandotte  (läst 1174 gånger)

Aydl

  • Inlägg: 11
    • Blekinge
rasstandrad wyandotte
« skrivet: 09 aug-14 kl 22:40 »
var hittar jag rasstandard för stor wyandotte? ??? Vad ska jag. framför allt titta på när jag väljer vilka jag ska spara/avla vidare på. Typen viktigare än färgen etc. Att de har rätt typ, värper bra samt bra lynne måste väl gå före färgen? tips mottages tacksamt!  :)
~ Jag är inte där mina skor står utan där mina drömmar finns ~

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: rasstandrad wyandotte
« Svar #1 skrivet: 10 aug-14 kl 02:41 »
Rasfjäderfäförbundet säljer en stor bok med standarder för alla godkända raser och färger,  Se hemsidan.
Förr kunde man dessutom köpa kort med bild på en ras och standardtext på baksidan,  men jag tror inte dessa finns längre.
Lokalklubbarna brukar ibland ha träffar  med en domare som kommer och tittar på och diskuterar djuren.
Och så självklart ställer man ut sina djur och läser kritikerna  på både egna och andras djur.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

738 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser