Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Australian Red ee Border Collie (efterlyser information)  (läst 3461 gånger)

MindAtPlay

  • Inlägg: 7
    • Västergötland
Hej!

Efter att ha läst en bok i vilken författaren lovprisar och beskiver sina hundars arbete har jag sökt efter bra information om den här linjen av border collie. Författaren utelämnade rasens namn för att han inte vill att den populaiseras då han menar att den hittills sluppit undan överavel tack vare att så få känner till den.

Det är väldigt svårt att hitta bra information om dessa hundar men den jag finner verkar stödja författarens beskrivning.

Har hittat ett par uppfödare i europa som föder upp på dessa hundar men ingen som ska ha valpar det närmsta och de verkar inte heller jobba med en ren ee linje utan parar med svartvita hundar. Detta får mig att tveka på om den här färggenen är så relevant men då jag upplever författaren till min bok som en trovärdig källa så vill jag ändå utforska detta på djupet. Det låter verkligen som den perfekta hunden för mina behov.

Tacksam för all information och förtydligande kring detta och gärna tips på uppfödare.

Mvh Joel


Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Australian Red ee Border Collie (efterlyser information)
« Svar #2 skrivet: 20 feb-14 kl 07:40 »
På vilket sätt skulle den arbeta annorlunda än en vanlig BC?
Har sett annonser om oregistrerade ee BC på Blocket nån gång.
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

MindAtPlay

  • Inlägg: 7
    • Västergötland
SV: Australian Red ee Border Collie (efterlyser information)
« Svar #3 skrivet: 20 feb-14 kl 18:02 »
Tack för svaren, jag har precis upptäckt att mitt detektivarbete lett mig fel. Vad jag sökte var inte en australian red border collie utan en english sheperd, de är förvillande lika men tydligen lättare att ha att göra med överlag.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

809 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser