Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Insektsägg/larver  (läst 9707 gånger)

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Insektsägg/larver
« Svar #20 skrivet: 07 sep-16 kl 18:48 »
Har bara sett detdär på en fläck på en korygg ännu, men låter ju uppriktigt skrämmande om dylik skit fått fäste såpass att et dödar friska djur så långt norr över också...
Hällde på koncentrerad jodlösning och skiten försvann, men det var bara på en fläck där jag tror att hon hade nåt skit i pälsen.

Undras om det går att massutrota flugorna som med myggor?
Skulle faktiskt inte vara främmande för en totalutrotnings kampanj mot dem (typ någonting som förstör livsförutsättningar för just dessa arters larver, ägg eller liknande) om det gick att genomföra i realiteten på något sätt?




Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Insektsägg/larver
« Svar #21 skrivet: 07 sep-16 kl 19:28 »
Jag har idag roat mej med att klippa så nära huden jag kan...gärna i en klunga av larver...

Sen har jag masserat in jodopax, dom små larverna verkar bli trötta av det. :)
Det är aldrig för sent att ge upp.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Insektsägg/larver
« Svar #22 skrivet: 07 sep-16 kl 19:34 »
Körde så stark lösning att det mer var som en gegga än som vätska...
(Och... Nej, hon gillade inte det... men svårt att förklara för en kviga att alternativet är betydligt värre...  (men det var ganska fort glömt vad det verkar, annars brukar kossor vara ganska långsinta...) :))
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Insektsägg/larver
« Svar #23 skrivet: 07 sep-16 kl 19:37 »
Lammet uppskattar när jag pillar...det måste ha kliat nåt djävulskt med alla dessa larver. Att jag råkade klippa lite väl nära verkade hon förlåta..
Det är aldrig för sent att ge upp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 2 användare
xaelanar, ktulo

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser