Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  5-tåig grönvärpare??  (läst 3371 gånger)

Margit

  • Gäst
5-tåig grönvärpare??
« skrivet: 09 aug-08 kl 19:42 »
Den här hönan värper gröna ägg, hon har 5 tår på varje fot, är det en Isbarblandning tro? Suddig bild men hon vägrade vara stilla!

Jag trodde att äggen bara skulle ha en nyans av grönt men dessa var verkligen starka i färgerna, så häftigt!  ;D

Margit

  • Gäst
SV: 5-tåig grönvärpare??
« Svar #1 skrivet: 10 aug-08 kl 20:19 »
Ingen som vet?
Är Isbar alltid blå eller spättade? Finns det fler raser än Isbar och Araucana som värper gröna ägg? Förmodligen är hönan inte renrasig, tror ni att grönvärparanlagen går vidare även om hon paras med en "vanlig" tupp?

Är grönvärpargenen dominant?

Grimla

  • Inlägg: 4057
  • 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: 5-tåig grönvärpare??
« Svar #2 skrivet: 10 aug-08 kl 22:05 »
Finns det fler raser än Isbar och Araucana som värper gröna ägg?
Förmodligen är hönan inte renrasig, tror ni att grönvärparanlagen går vidare även om hon paras med en "vanlig" tupp?Är grönvärpargenen dominant?

Creme Legbar är en blåvärpare.

Arvsgång Gröna o Bruna ägg:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=38851.0

:)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 2 användare
Sjul, Sebastian Berggren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser