Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillverka märk-ring själv.  (läst 1312 gånger)

Nina W

  • Inlägg: 3995
    • Värmland
Tillverka märk-ring själv.
« skrivet: 17 mar-17 kl 01:48 »
Jag vet att det finns ringar att köpa, men då måste man ju köpa en hel massa. Jag skulle behöva en enda bara för att en fjolårskyckling råkade få precis samma färg som en mycket äldre höna och det är redan svårt att se vem som är vem. Jag skulle vilja göra en ring åt den ena, men inte av metall för det kyler. Har någon här gjort snygga ringar själv av något annat? Ett annat sätt vore att måla ett ben på den ena med falu rödfärg, men det vore ju inte så snyggt!

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Tillverka märk-ring själv.
« Svar #1 skrivet: 17 mar-17 kl 07:00 »
Buntband funkar.. lämna utrymme för växande ben. Se till så det inte blir vasst där du klippt av bandet.

Fjäderfän och kaniner

 

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Tillverka märk-ring själv.
« Svar #2 skrivet: 17 mar-17 kl 09:35 »
Smälter du ett stopp så bandet inte kan dras åt mer, eller behövs inte det? Har aldrig tänkt på buntband, men de är ju lätta, tåliga och smidiga. Och finns i olika färger.

Ungarna har små gummisnoddar i olika färger som verkar vara bra till mindre höns, typ Hedemora-ben. Men gummisnoddar håller nog inte en hel sommar i solen.

Lite pyssligt, men ett snöre som man knyter med t ex en blodknut fungerar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser