Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min höna har svalt en tennisboll  (läst 1414 gånger)

Matusalem

  • Inlägg: 21
Min höna har svalt en tennisboll
« skrivet: 14 jan-17 kl 16:50 »
Som ni ser på bilden så har min ena höna en tennisboll stor klump i bröstet. Vad är det?
jag vet inte om hon värper. De andre jämngamla gör det iaf.
Hon skriker inte när man klämmer o känner på henne, och hon äter och är för övrigt normal.
Som ni inte ser på bilden eftersom det bara går att ladda upp 400kb på den här sidan. Det vore nått som administration skulle se över kan man tycka.

LimJans

  • Inlägg: 8907
    • Dalarna
SV: Min höna har svalt en tennisboll
« Svar #1 skrivet: 14 jan-17 kl 17:07 »
Som ni ser på bilden så har min ena höna en tennisboll stor klump i bröstet. Vad är det?
jag vet inte om hon värper. De andre jämngamla gör det iaf.
Hon skriker inte när man klämmer o känner på henne, och hon äter och är för övrigt normal.
Som ni inte ser på bilden eftersom det bara går att ladda upp 400kb på den här sidan. Det vore nått som administration skulle se över kan man tycka.

Det har redan diskuterats i Support-trådar, och sidan blev för "tung" och tog för lång tid att ladda med större bilder än så. :)

bokeliden

  • Inlägg: 217
    • Västergötland
SV: Min höna har svalt en tennisboll
« Svar #2 skrivet: 14 jan-17 kl 19:59 »
är det inte bara krävan som är full?
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

johe71

  • Inlägg: 1975
SV: Min höna har svalt en tennisboll
« Svar #3 skrivet: 14 jan-17 kl 20:20 »
precis som bokeliden föreslår så var full kräva var min första tanke när jag läste rubriken

Som ni inte ser på bilden eftersom det bara går att ladda upp 400kb på den här sidan. Det vore nått som administration skulle se över kan man tycka.


det finns flera alternativ
1) använd en site för att ladda upp bilden och länka till den med img-taggarna tex https://postimage.org/?lang=swedish var en av de första träffarna när jag sökte på google
2) minska ner bilden i ett program på din dator
3) minska ner bilden i ett online-program tex http://www.picresize.com/ laddar man upp bilden där och klickar continue så finns det längst ner en ruta  Max Filesize: .. skriv 390 där (onödigt att chansa på exakt 400k :)) och sedan spara bilden (default är att programmet minskar den till 50% av storleken, men är det en bild tagen med en modern kamera så är det sannolikt helt ok)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16954
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Min höna har svalt en tennisboll
« Svar #4 skrivet: 14 jan-17 kl 21:14 »
Som ni ser på bilden så har min ena höna en tennisboll stor klump i bröstet. Vad är det?
jag vet inte om hon värper. De andre jämngamla gör det iaf.
Hon skriker inte när man klämmer o känner på henne, och hon äter och är för övrigt normal.
Som ni inte ser på bilden eftersom det bara går att ladda upp 400kb på den här sidan. Det vore nått som administration skulle se över kan man tycka.

För att återgå till problemet,  nej din höna kan inte ha svalt en tennisboll.
Därimot kan det ha serverats något som hönan tyckte var extremt gott och hon blev inte väl ivrig.
Eller så har det serverats något som sväller rejält.

Det kan även vara annat men de scenarion som jag beskrivit är de som är mest troliga.
Vad kan man göra? Servera friskt vatten och se hur hon har det i morrn.
Under tiden kan du fundera på vad du serverar för mat. Så misstaget inte upprepas.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Matusalem

  • Inlägg: 21
SV: Min höna har svalt en tennisboll
« Svar #5 skrivet: 16 jan-17 kl 21:03 »
Det här med bilderna ska jag försöka komma ihåg. Jag använder bara en mobil som är alldeles för invecklad för mig....
Och klart som korvspad är ju att hon inte har svalt en tennisboll.
I detta hus har jag 15 hönor o en tupp. Och bara en med det här problemet. O gällande mat så får dom egen blandning av alla granngårdens höns produkter.
Vete korn råg majs soja havre helt o kross ärtor och deras värpfoder.
Detta har ju inte blivit bättre på 5-7 dagar. Så det kan vara så att krävan kan bli full alltså. Har ju slaktat en del tuppar nu så jag har ju fått lite humm om anatomin iaf gällande tuppar. Men matsystem tar jag förgivet är likadant....
När hon ska gå ner för stegarna så liksom tar hon ena benet o knäar bollen ett par gånger. Lixom försöker böka den på plats.
Då ska jag väll försöka massera o få i na lite olja då.
Sambon läste om nån som hade vänt upp o ner på sin o massera tills ho spydde ur sig allt.
Lät som överkurs för tillfället.
Mycket nu. Loppan har bumblefoot, ena 9månaders kycklingen ligger på ägg. Som gjort att en annan surar och har oxå lagt sig på ägg.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

833 gäster, 3 användare (1 dolda)
karsan, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser