Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla ramslök  (läst 20330 gånger)

Gilbert

  • Gäst
SV: Odla ramslök
« Svar #20 skrivet: 18 jan-15 kl 15:44 »
Det finns plantor tidigt på handelsträdgårdarna. Det är ofta Danska plantor och de på bilderna ovan är delvis köpta på Zetas söder om Stockholm. Gustavshill på Ekerö hade också ramslök.

sten sax påse

  • Inlägg: 8
  • Välkommen att fråga mig om vad som helst,,,
    • Västergötland
    • DRAKEN DRUM N BLUES SESSIONS   - MYSPACE
SV: Odla ramslök
« Svar #21 skrivet: 01 apr-17 kl 21:58 »
Hej tråden

Du som har dem inomhus,  har du lyckats övervintra dem? Eller du kanske satte ut dem på hösten?

Mina vilda oplanerade plantor får sniglar eller något insekt på bladen 😓, kanske bättre ha dem inne tills juli kommer?

Eller på bilden verkar du ha dem på altanen?


Nattlorden

  • Inlägg: 59
  • Framtiden var bättre förr.
    • Skåne
    • Nattlordens nätslott
SV: Odla ramslök
« Svar #22 skrivet: 03 apr-17 kl 10:04 »
Jag köpte tre plantor ifjol på en plantskola och satte dem i så lik biotop till hur de växer i naturen som jag kunde hitta på tomten och alla tre har kommit fint i år också. (och sedan om ett tag efter jag tagit färdigt av dem så växer fänrikshjärtanen upp över dem )

Ska nog kika efter några plantor till på samma plantskola och få ned några till för nästa år.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 3 användare
von tratt, Berberis, FrökenMyra

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser