Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gurkmeja färsk  (läst 11583 gånger)

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
Gurkmeja färsk
« skrivet: 18 jan-11 kl 10:11 »
Hej alla
Är det någon som vet var man kan köpa Färsk Gurkmeja som planta?
Skulle vara kul att odla det själv!

Mata

  • Inlägg: 1706
    • Södermanland
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #1 skrivet: 18 feb-11 kl 15:41 »
Finns ibland i asiatiska butiker.  :)

wedjat

  • Inlägg: 34
    • Södermanland
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #2 skrivet: 18 feb-11 kl 20:35 »
Hej Om du bor i Stlhlm trakten så kan du köpa den på Taj Mahal=Indisk mataffär annars googla på namnet å ring å be dom skicka.

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #3 skrivet: 21 feb-11 kl 18:54 »
Tack Mata & wedjat.
Bor i malmötrakten men ska kolla in asiatiska affärer.
ingen som sett Gurkmeja inågon plantskola?

K@rene

  • Inlägg: 181
  • Ønsker kontakt med alt.bönder i Väst-Värmland.
    • Värmland
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #4 skrivet: 09 jan-12 kl 15:00 »
Ja hitta på IKEA en gång, - fast i fjol....
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #5 skrivet: 15 jan-12 kl 13:04 »
Hej Om du bor i Stlhlm trakten så kan du köpa den på Taj Mahal=Indisk mataffär annars googla på namnet å ring å be dom skicka.
Var in på Taj Mahal igår för att leta efter den färska roten men tyvärr hade inte den inne.  Köpte tidigare den hos OMI Food men butiken la ner sin verksamhet förra året.
Skall ta en runda till diverse Asiatiska butiker och se om nån annan har.

Går på gurkmeja kur + harpago + johannesört sen ett tag.  Lite urk urk tills nån tipsade om att man kan dricka med uppkokt mjölk. +Lite honung och nu har jag börjat tillsätta lakrisrot (finns även pulvriserad eko).  Längtar tom efter kvällsguldet o:)

Skall berätta om jag blir pigg
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #6 skrivet: 25 okt-12 kl 10:15 »
puttar upp denna tråden lite, hittade nån färsk rot av gurkmeja? och OM nån gjorde det, kan nån köpa åt mig å skicka? för här är det lönlöst. finns inte.. >:(
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

jeppe222

  • Inlägg: 1
    • Skåne
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #7 skrivet: 28 nov-12 kl 17:07 »
Hittar du inget när du googlar ? Jag tror det är rätt svårt i Sverige. Var bor du ? Vet att i Malmö så finns det i en butik som heter morot och annat. De har haft det förut iallfall. Jag bor i Ystad, finns inget här. Rätt bra sida här annars där du jämför pris, men det är som kosttillskott inte färskt: http://www.gurkmejabutiken.se/

K@rene

  • Inlägg: 181
  • Ønsker kontakt med alt.bönder i Väst-Värmland.
    • Värmland
SV: Gurkmeja färsk
« Svar #8 skrivet: 26 dec-12 kl 09:48 »
Nå har jeg fått en bit fersk gurkemeje-rot og skal plante den i växthuset så snart det går - kanskje også inne under full-lys.
Jeg kan fortelle hur det går.
Om man gör det rett skal det visst vokse veldig fort - da kan jeg sende videre i sådana fall.

God Jul
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 8 användare (1 dolda)
xaelanar, skräptanten, von tratt, reimersro, javill, Tomas Skogstjärn, tranberga

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser