Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svart aronia  (läst 4659 gånger)

12342345

  • Gäst
Svart aronia
« skrivet: 19 mar-11 kl 18:13 »
Jag funderar på att smälla upp en häck i år. Jag är sugen på svart aronia men jag vet inte var man kan köpa det och vad det kostar per planta, har sökt runt men inte hittat. Jag behöver lite drygt 200 st. Om det är hutlöst dyrt, då tas andra förslag tacksamt emot.

Sen undrar jag hur ofta man behöver klippa en "färdigvuxen" häck av svart aronia? Hur lång tid tar det att få häcken tät och ca 1 m hög?
Jag har förstått att tex turkestansk alm måste beskäras ofta, annars hade jag valt det istället.

Dalton

  • Inlägg: 147
    • Dalsland
SV: Svart aronia
« Svar #1 skrivet: 19 mar-11 kl 18:26 »
Jag köpte svartaronia på Plantagen för det är det som är närmast mig, kostade 200 spänn för tio stycken tror jag. Tre per meter skall det vara, fånigt små var de i alla fall. Såg ut som en rad med pinnar när jag hade planterat klart.  :)
Dock har rådjuren varit generösa nog att hjälpa mig med beskärningen i vinter så jag får väl se vad som överlevt.  >:(


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 3 användare
per.martinsson, xaelanar, magtob

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser