Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med hallonodling  (läst 2768 gånger)

Hemmusen

  • Inlägg: 109
    • Uppland
Problem med hallonodling
« skrivet: 02 jul-15 kl 11:01 »
Förra året rev jag upp de gamla hallonen helt och hållet, verkade vara nån vildhallon typ. Bytte jord, gödslade med stallgödsel, blandade ut med barkmylla och lite benmjöl. Planterade nya fina trädgårdshallon som klarade vintern bra och har mycket blommor nu dock har de inte blommat än. Men mina blad på hallonen är liksom limegrön gula, ska de inte vara lite mörkare gröna? Och vad gör jag för fel med min hallonodling om bladen får denna färg?

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Problem med hallonodling
« Svar #1 skrivet: 02 jul-15 kl 11:08 »
Gul färg brukar betyda torka. Nu är ju hallon väldigt torktålig men om de är nyplanterade har de ju inte hunnit skicka ner rötter på djupet ännu. Sedan har ju hallon 2-årscykler, första året kommer det upp stammar och andra året grenar de ut sig, blommar och får bär så du får antagligen inget i år.

Gilbert

  • Gäst
SV: Problem med hallonodling
« Svar #2 skrivet: 02 jul-15 kl 11:55 »
Vi har planterat hösthallon också och har fått blommor och bär på årets skott!

Så det så .. Men gula löv är torka i nyplantering, har det problemet också. Nu när värmen stiger till 30 grader får man vattna ofta 3-4 ggr per dag.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 2 användare
xaelanar, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser