Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kattproblem hos mina krukor  (läst 2034 gånger)

Anoukh

  • Inlägg: 9
    • Västmanland
kattproblem hos mina krukor
« skrivet: 10 apr-14 kl 15:20 »
Hej igen.

Har ni några tips på hur man får katterna att hålla sig borta från mina krukodlingar? Just nu försöker jag få märgärt att växa på fönsterbrädan, men såfort grodden kommit fram så plundrar katterna krukan. De har kattgräs tillgängligt.

Kan inte ha skal eller liknande på fönsterbrädan heller pga multiallergisk hund som äter allt som luktar mat.

Bygga en odlingsbur av nät kanske? Eller blir det för svårt att hantera plantorna då?

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: kattproblem hos mina krukor
« Svar #1 skrivet: 10 apr-14 kl 18:04 »
Fyll en slatt ättikssprit i äggkoppar och ställ dem där katterna kliver upp eller på var sida av fönsterbrädan.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Greken

  • Inlägg: 8
    • -
SV: kattproblem hos mina krukor
« Svar #2 skrivet: 15 apr-14 kl 01:25 »
Finns det djup fönsterkarm - sätt plexiglas i ett par lister framför krukorna.


Torpfröken

  • Inlägg: 152
    • Uppland
SV: kattproblem hos mina krukor
« Svar #3 skrivet: 15 apr-14 kl 02:03 »
Klipp petflaskor i trå delar och trä över krukorna som miniväxthus.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 5 användare (1 dolda)
Radar, xaelanar, skräptanten, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser