Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knölgås  (läst 2375 gånger)

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Knölgås
« skrivet: 07 sep-05 kl 22:09 »
Är det någon av er som har knölgäss, känner till någon som har knölgäss eller kan berätta något om rasen??

Mvh! / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

G

  • Inlägg: 79
  • Livet är en plåga.
Re:Knölgås
« Svar #1 skrivet: 16 sep-05 kl 19:08 »
De är ganska små och mycket snälla mot människor. Lägger inte många ägg per år, kanske 20 ungefär.
Finns några uppfödare i Sverige, sök på Google.

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Re:Knölgås
« Svar #2 skrivet: 18 sep-05 kl 14:13 »
G, tack för svar!

Visst har jag sökt på Google. Svårt att hitta något konkret. Massor av träffar på viltformen av Svangås (-knölgås), och även den tama varianten.

Har inte hittat någon som föder upp knölgäss i Sverige, eller något bildmaterial att tala om (för att se om man menar samma gås).

Känner någon till någon uppfödare eller hemsida så är jag tacksam för info!

 :)/Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, Stengrim, LimJans, Valpen001, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser