Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem kan reparera en sprucken skåplucka?  (läst 1216 gånger)

Nina W

  • Inlägg: 3995
    • Värmland
Vem kan reparera en sprucken skåplucka?
« skrivet: 02 okt-14 kl 11:48 »
Jag hyr ett hus och i köket är skåpluckorna av limträ, ser ut att vara furu. För ett tag sedan så stor jag bakom en lucka och stödde mig mot den med ena handen samtidigt som jag tog något ur skåpet. Och då sprack skåpluckan rakt av! Jag blev helt paff, hur kunde det hända? Och min hyresvärd skulle knappast tro på mig om jag talar om hur det gick till. Därför tänker jag försöka skaffa hjälp att reparera den, men vart? Jag tror man skulle kunna limma och klämma ihop med ett par riktigt långa limknektar. Sedan sätta en platta på insidan som förstärkning.
« Senast ändrad: 02 okt-14 kl 12:08 av Nina W »

 

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Vem kan reparera en sprucken skåplucka?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-14 kl 13:10 »
Inget lokalt snickeri?

Dom brukar ju ha kompetensen, men dom kan ju vilja ha någon hundralapp för besväret. Men att be hyresvärden att ta fram en ny ur förrådet lär ju kosta mer.
Det är aldrig för sent att ge upp.

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
SV: Vem kan reparera en sprucken skåplucka?
« Svar #2 skrivet: 03 okt-14 kl 16:00 »
Om det inte finns något bra snickeri i närheten så är ett tips att prata med träslöjdsläraren på närmaste högstadieskola.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

804 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser