Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gödselinspektion  (läst 1228 gånger)

Pernilla C.

  • Gäst
Gödselinspektion
« skrivet: 13 apr-11 kl 03:07 »
Hej!

Vår fårförening har fått meddelande om en gödselinspektion med tid och datum.
Det ska kosta 900 kr/timme. Vad innebär detta? Hur förbereder man sig, vad kollar de på?
Finns det några regler man bör känna till? Får man gud förbjude inte elda upp gödsel...

Mvh Pernilla

Lorita

  • Inlägg: 1136
    • Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
SV: Gödselinspektion
« Svar #1 skrivet: 13 apr-11 kl 05:48 »
Jag har inte fått någon räkning alls och hon var hos mig i augusti  ::)

vi fick godkänt att vi använder gödsel i trägården direkt (elda tror jag inte gillas) annars ska man om man får gödsel inne på vintern som man mockar ut vintertid lägga den på gjuten platta.

Vi har lösdrift med permanent bädd som vi fyller på efterhand och det som skits i lösdriften det sprider vi i trägården, hon var mycket nöjd med vår gödselhantering då vi ser gödsel som en tillgång.

man måste ha ett vist antal hektar per djurenhet att kunna sprida sin gödsel annars måste man ha avtal med någon annan som sprider på sin mark.

läs mer här http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/farochgetter/godsel.4.2d224fd51239d5ffbf78000178.html
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser