Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  I väntans tider  (läst 2903 gånger)

Tösen

  • Inlägg: 338
    • Småland
I väntans tider
« skrivet: 12 okt-14 kl 16:16 »
Hej hallå!
Vi går här hemma och väntar på att vår lilla dvärgget ska killa.. och vi vet inte riktigt när det är dags eftersom hon har gått med bocken från att han kom hit, i mars, och fram till idag. Jag har känt efter bäckenbanden (och tror jag känner dom), även om de känns lite mer diffusa nu de sista dagarna. Hon har inga direkt juver men däremot har en mörk rand/sträck börjat synas mellan skinkorna på henne om man säger så, som att hon är mer svullen och så har det inte sett ut innan iaf.. Svansen står mycket rätt opp eller ut också..  Tror ni att det är nära nu?  :) Jag vill ju att de ska komma ut nuu! Jag skickar med en bild så ni har nå't att titta på till kaffet!  ;D haha skämtåsido..
Det blir vad du gör det till!

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: I väntans tider
« Svar #1 skrivet: 12 okt-14 kl 20:03 »
Alltid svårt att se på en bild, men det var inte mycket till juver för att vara en get som ska killa vilken dag som helst? Är du helt säker på att hon är högdräktig? Har du sett några tecken på brunst i våras/somras? Inte alltid en får se själva betäckningen, di kan vara lite blyga ;) .
(I allra värsta fall, för din del som väntar så tappert, kan det där som sitter i hennes svans vara skräp som fastnat i brunstflytningar - för att hon brunstat nu i dagarna...)
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Tösen

  • Inlägg: 338
    • Småland
SV: I väntans tider
« Svar #2 skrivet: 12 okt-14 kl 21:24 »
Haha, det kan mycket väl vara så att hon lurar oss nu! Att det inte alls är dags 😊 Vi såg att de hade get-mys i mitten på maj, och har hela tiden utgått från att det är från då vi ska räkna.. men det kan ju vara så att det inte tog sig direkt. Jag tyckte hon betedde sig lite brunstigt några veckor efter det men har inte sett det igen sedan dess..
Det blir vad du gör det till!

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: I väntans tider
« Svar #3 skrivet: 11 maj-17 kl 09:08 »
Hur gick det?  *Nyfiken!*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser