Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  2 morsor  (läst 984 gånger)

Schaman

  • Inlägg: 601
    • Västergötland
    • Ankparadiset
2 morsor
« skrivet: 15 jun-08 kl 17:13 »
Fredagen den 13/6 kläckte årets och vår för ällingkull i ankparadiset ;D

12 st jättesöta och busiga blev det och då en annan ruvande hona i ankhuset fick lust att hjälpa till med de nya ällingarna gick hon tyvärr av sin egen hög men å andra sidan får de nya en svårslagen god omsorg av 2 myskohonor. Å honan som ruvade fram de små lämnade sin egen hög för att istället lägga sig på den hög som nu har blivit ällingar. Sistnämnda hona är verkligen en superruvare och har legat på ägg runt 60 dagar tills i fredags så jag unnar henne verkligen att få vara ute i det fria nu igen.

Då jag har dålig koll på hur man infogar bilder i forumet får jag hänvisa till bilderna som liger i vår blogg istället. http://ankparadiset.cohors.se

Visst blir man lycklig av ankor 8)
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: 2 morsor
« Svar #1 skrivet: 16 jun-08 kl 14:29 »
Dom är jätte söta dom små "bollarna" :-*!Dina vuxna myskisat är oxå jätte fina.
Blir lite avis på dina små  ;) då min hona har legat på ägg i 3 omgångar men aldrig lyckats få fram en enda liten "boll"trots alla hennes ansträngningar o uthålllighet , jag tycker så synd om henne.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Schaman

  • Inlägg: 601
    • Västergötland
    • Ankparadiset
SV: 2 morsor
« Svar #2 skrivet: 17 jun-08 kl 11:56 »
Dom är jätte söta dom små "bollarna" :-*!Dina vuxna myskisat är oxå jätte fina.
Blir lite avis på dina små  ;) då min hona har legat på ägg i 3 omgångar men aldrig lyckats få fram en enda liten "boll"trots alla hennes ansträngningar o uthålllighet , jag tycker så synd om henne.

Tack :) Jo, även jag blir fylld av vördnad då 3 högar resulterat i inget och man blir fylld av respekt för livet när de små tittade fram. Har fyllt pyssel med att räkna dem hela tiden då jag blir så orolig för rovfåglar och annat men "mammorna" tar mycket väl hand om dem och tillsammans täcker de över dem helt på natten i vart fall.

Hoppas att lyckan står dig bi så att även du får charmas av ursöta ällingar på hemmaplan.
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 4 användare
köksträdgård, Tur-Johan, von tratt, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser