Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -  (läst 1087 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
-
« skrivet: 09 okt-12 kl 12:02 »
-
« Senast ändrad: 26 nov-12 kl 13:05 av DanieӀ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

siken

  • Inlägg: 166
    • Blekinge
SV: Avla fram hybrider
« Svar #1 skrivet: 11 okt-12 kl 22:06 »
I de länder där man har stor mulanksproduktion, så använder man myskhanne till ankhonor. Då växer ungarna av båda könen ungefär lika fort sägs det. Den omvända korsningen lär ge ungar med mycket stor skillnad i storlek mellan hanar och honor.
Sedan påstås det att det är lättare att få en myskhane att fatta tycke för ankhonor, än att få en andrik att fatta tycke för myskhonor. Om det är sant vet jag inte, jag hade en gång en rouenhanne som envist jagade efter en blå myskhona. 
Föder upp myskankor, åsbohöns och gutefår

Stellan_J

  • Inlägg: 882
  • Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Avla fram hybrider
« Svar #2 skrivet: 11 okt-12 kl 22:45 »
???


Vill även tillägga:
Jag är emot hybridavel i vanliga fall där man försöker avla vidare på hybriderna, men eftersom jag ska äta upp dessa så har jag inget problem med det.


Du behöver ju inte beskriva i detalj  ::) även att jag är vegeterian så vart jag hungrig nu ;)
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

729 gäster, 2 användare
Hokuspokus, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser