Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundbiten killing  (läst 6743 gånger)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #40 skrivet: 06 dec-15 kl 13:00 »
Nu är det bara en skorpa som jag håller ögonen på. Tvättar skorpan en gång om dagen med antibakteriellt medel för säkerhetsskull.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Torptomten

  • Inlägg: 916
  • Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #41 skrivet: 06 dec-15 kl 20:54 »
Med tanke pä att det ursprungligen rör sig om en bit- och slit-skada, med stora skador djupt inne vävnaden, är jag inte nöjd med en sårskorpa som täpper till ev. sårhåla!  Det har gått väldigt fort sedan Du var hos Veterinären och risken är att skadan läker på toppen men kapslar in sårvätska och ev.orenheter, som senare blir till en böld.
Mitt råd är att Du tvättar både runt såret på geten och dina händer noga. Därefter blöter Du upp sårskorpan med 1,5 % Väteperoxidlösning. Sedan masserar Du runt såret försiktigt men med vist tryck och ser noga efter om det kommer sårvätska. Du kan använda Idominsalva som massage-salva. Om det kommer sårvätska måste Du fortsätta att hålla såret öppet tills såret torkar underifrån!
Du kan inte gå efter om det ser snyggt ut på ytan!
Lycka till!
/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #42 skrivet: 09 dec-15 kl 02:07 »
Självklart tvättar jag vidare med väteperoxid  och klämmer ur. Håller hålet öppet. Liiite vätska kommer ännu men ej var.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #43 skrivet: 09 dec-15 kl 09:50 »
Även jag trodde att du tvättade på utsidan av sårskorpan, och även jag blev lite orolig.  Men vi missförstod dig.  Vilken tur!  ;)

  Hur känns det att få väteperoxid i hålet, enligt killingen?  Jag har lärt mig (av mina getter) att väteperoxid kan göra riktigt ont, om det kommer i kontakt med blodbanorna.

  Vad heter hon förresten?  Jag tycker att jag börjar bli personligen bekant med henne ...  :-*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Torptomten

  • Inlägg: 916
  • Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #44 skrivet: 09 dec-15 kl 14:18 »
Förlåt!  Jag missförstod Dej helt, tydligen.  Då är jag verkligen nöjd!
/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #45 skrivet: 10 dec-15 kl 00:34 »
Klämandet gör ont men inte spolandet.
Hon heter Maj-Björn  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #46 skrivet: 11 dec-15 kl 00:00 »
Maj-Björn, vilket orginellt namn!  :)  Så heter nog ingen annan get i hela världen!

  Vad bra att inte spolningen gör ont, då finns det nog något som skyddar blodbanorna mot bassiluskerna.  ;)

  *Håller tummarna för Maj-Björn!*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 8 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, William, malbo, LimJans, larbri, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser