Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Myskankbo" hur vill dom bo?  (läst 2454 gånger)

chika

  • Inlägg: 232
  • Glad Mamma!!
    • Bohuslän
"Myskankbo" hur vill dom bo?
« skrivet: 10 sep-07 kl 10:17 »
Skall nu börja att inreda huset till mina mysankor,dom skall vara 3 men för tillfället är det bara 2 stycken här.
 Jag har ett fint litet hus till dem,isolerat med fönster och dörr.
Hur skall jag inreda det?
Vill dom ha "sittpinnar" som hönsen eller hyllor???Delad dörr så att man kan ha nederdelen öppen eller hur vill dom ha det?
Matdelen?
Om ni har någon bild hur ni har inrett erat ankhus så vore jag väldigt tacksam!
Skickar med en fin bild på "Jack Sparrow och hans fru Pytte"
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

chika

  • Inlägg: 232
  • Glad Mamma!!
    • Bohuslän
Re:Mysankbo
« Svar #1 skrivet: 10 sep-07 kl 21:47 »
-ingen???? :'(
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Bruja

  • Gäst
Re:Mysankbo
« Svar #2 skrivet: 11 sep-07 kl 01:19 »
Hej

Fina myskankor du har!  ;D

Mina ville gärna ha ett mörkt bo att lägga äggen i. De vill vara ifred med äggen, alltså. Jag gav vatten och mat vid sidan av halmen o boet, det blev fruktansvärt kladdigt överallt annars. Riktigt geggigt... :-\ De behöver inga pinnar men min hane satt alltid på staketet och kollade in allt som hände här. de ska ha vatten att bada i även om de ska vara inomhus, använd en låg balja. Just nu kommer jag inte på mer...men det är sent och jag har jobbat... ;)

mvh
Carmen

ankfarm

  • Inlägg: 209
    • Halland
Re:Mysankbo
« Svar #3 skrivet: 11 sep-07 kl 13:59 »
Har man några stycken ankor så är min erfarenhet att en del gärna vill sitta lite högre upp, kanske om de står lägre i rang, jag vet inte varför. Men mina har en "pall" eller hylla som de kan sitta på och så brukar alltid någon hona bygga bo under. Det blir lite avskärmat där. Jag brukar sätta in gamla trälådor på våren som honorna kan bygga bon i.
Maten är bra om man kan ha lite för sig självt och särskilt vattnet, de skvätter ut massa vatten så det blir jätteblött. Min ankbox är en gammal grisbox, så golvet är i 3 nivåer, så det blir automatiskt sovnivå högst upp, sedan matnivå och längst ner står vattenautomaten.
Bor på landet i Halland med myskankor, katter och diverse höns.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser