Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Chilebläs?  (läst 968 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Chilebläs?
« skrivet: 08 aug-10 kl 18:44 »
Hittade en annons där det är en and ras som går under namnet "Chilebläs" hittar ingen information om denna rasen på google... har den ett annat namn eller vad heter den på engelska?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Chilebläs?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-10 kl 23:41 »
Ser ut som någon slags and, va?  ??? KAnske att de har stavat namnet fel i annonsen? ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Chilebläs?
« Svar #2 skrivet: 09 aug-10 kl 03:27 »
Jo det är en and, av en slump så hittade jag fler bilder på sånna på en hemsida när jag letade efter bilder på mandarinänder.. Där hette dem Chilebläsand.. dock ingen info,
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Chilebläs?
« Svar #3 skrivet: 10 aug-10 kl 08:35 »
Chilensk bläsand (Anas sibilatrix) häckar i Chile. Argentina, Uruguay och Falklands öarna. Dom övervintrar i sydöstra Brasilien.

Dom är monogamt parlevande under hela livet och honan lägger 8-10 ägg. Föräldrarna uppfostrar ungarna tillsammans vilket är ovanligt. Hona och hane har även samma färg vilket också är ovanligt i familjen Anas.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Chilebläs?
« Svar #4 skrivet: 10 aug-10 kl 16:31 »
Åh tack! :D :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Poe

  • Inlägg: 83
    • Hälsingland
SV: Chilebläs?
« Svar #5 skrivet: 11 aug-10 kl 14:44 »
Det är tur att man har Alternativ.nu.  ;D
Tycker att det är fruktansvärt lite information om olika ankraser på internet... Och det är ju synd.  ??? Eller så kanske det bara är jag som är dålig på att leta...  ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

817 gäster, 1 användare
skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser