Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilka ankor är det som äter mördarsniglar?  (läst 22130 gånger)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: vilka ankor är det som äter mördarsniglar?
« Svar #20 skrivet: 06 jul-12 kl 08:27 »
Gammal tråd men här äts även de STORA FETA SLEMMIGA mördarsniglarna upp. Och det är av mina blandrasankor (peking, saschen, blåanka, blekinge m.m). Myskankorna däremot verkar inte ens intresserade av de mindre sniglarna.

Förutom mördarsniglar äter de (blandisarna) även upp stora vinbärssnäckor (sliter ur skalen). En av ankorna samt en drake slukar väldigt gärna en mus eller två om de får tag i också.  :-X
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

petra 08

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
SV: vilka ankor är det som äter mördarsniglar?
« Svar #21 skrivet: 06 jul-12 kl 08:36 »
Mina löpankor äter mördarsniglar i alla storlekekar.. Även dom jättestora,  vid 22-tiden på kvällen står dom och  sköljer bort  den sega slemklump  som hänger  som en säck från näbben  :-X
Lever med man och 2 barn och alla djur. Hund, katter, kaniner ,höns ,löpankor och vaktlar..

Kahlil

  • Inlägg: 2
  • en härlig dag..
    • Halland
SV: vilka ankor är det som äter mördarsniglar?
« Svar #22 skrivet: 04 maj-15 kl 23:02 »
Mina Indiska löpare äter sniglar av alla dess sorter.


Här kryllar just nu av mördarsniglar. Köpt ny gård och detta känns lite övermäktigt. Här finns plats till ankor :) löpankor är ju helt underbara!
Vet du möjlgtvis vart jag kan få tag på Indiska löpare?

Malin S

  • Inlägg: 5
    • Halland
SV: vilka ankor är det som äter mördarsniglar?
« Svar #23 skrivet: 31 maj-15 kl 16:38 »
Jag kan sälja två underbara löphanar till dig. Letar efter ett gott hem där de får vara ute och ha tillgång till bad. Anledningen till att vi vill sälja två hanar är att vi har får många i förhållande till honorna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser