Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äter sniglar?  (läst 1359 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Äter sniglar?
« skrivet: 20 nov-11 kl 15:14 »
ok äter dem sniglar ?
Alla ankor och änder äter sniglar. Dock så sägs det att myskankor äter mest.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Äter sniglar?
« Svar #1 skrivet: 20 nov-11 kl 15:19 »
Alla ankor och änder äter sniglar. Dock så sägs det att myskankor äter mest.

jaja jo för jag är ny i ämnet änder ankor har jag haft men tänkte prova på änder

Löpankor äter bra med sniglar
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Stålarm

  • Inlägg: 35
    • Västergötland
SV: Äter sniglar?
« Svar #2 skrivet: 20 nov-11 kl 16:34 »
Alla ankor och änder äter sniglar. Dock så sägs det att myskankor äter mest.

En myt att mysankor äter sniglar bättre än andra. Vissa använder det som försäljningsargument men man får en lika bra snigelbekämpare i en blå eller gul anka med  ;)
Ankor äter sniglar lika bra/mycket oavsett ras, köper man ankor för snigelbekämpning kan det vara bra att tänka på att det är de mindre sniglarna som inte är fullstora som helst ankorna äter.
Besättning av svenska Gul ankor.(genbank)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Äter sniglar?
« Svar #3 skrivet: 20 nov-11 kl 19:29 »
En myt att mysankor äter sniglar bättre än andra. Vissa använder det som försäljningsargument men man får en lika bra snigelbekämpare i en blå eller gul anka med  ;)
Ankor äter sniglar lika bra/mycket oavsett ras, köper man ankor för snigelbekämpning kan det vara bra att tänka på att det är de mindre sniglarna som inte är fullstora som helst ankorna äter.
det var därför jag skrev "Det sägs" ;)  har läst i blocket annonser att många använder det som ett försäljningsknep :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Äter sniglar?
« Svar #4 skrivet: 21 nov-11 kl 16:46 »
jojo det håller jag med om !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 2 användare
Hokuspokus, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser