Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brunst efter lamning  (läst 1395 gånger)

o-linda

  • Inlägg: 61
    • Småland
Brunst efter lamning
« skrivet: 03 maj-14 kl 18:40 »
Har en tacka som lammade 8 mars, fick 2 stora pigga lamm som hon tar väl hand om. Baggen som går med tackorna året om verkar tro att hon brunstar redan. Kan detta va möjligt? Har sett honom betäcka henne o han förföljer henne vart hon än går i hagen. Har gutar o dom brukar ju va väldigt säsongsbundna med sin brunst. någon som varit med om detta eller vet vad det kan bero på?
Åsa
Bor med make, 2 hundar, 2 katter, Gutefår, myskänder och höns o gäss

zeina66

  • Inlägg: 1051
    • Värmland
SV: Brunst efter lamning
« Svar #1 skrivet: 03 maj-14 kl 22:26 »
Hej.

Jag köpte två tackor i augusti en gång, båda lammade i september. De hade lammat i februari hos förra ägaren också  ??? Så det kan nog hända.. Håll ögonen på henne om ca 145 dygn
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 4 användare
xaelanar, reimersro, ärt, Ulmusglabra

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser