Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte  (läst 8470 gånger)

Disney

  • Gäst
Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« skrivet: 13 maj-07 kl 17:19 »
Hejsan..Har en liten undran här till er som är lite mer kunniga vad gäller dessa raser.Har länge gått och planerat att skaffa mig ett par jättar men har nu istället fått upp ögonen för Tysk Jättescheck. Vad skiljer dessa raser åt egentligen? Vilken ras "rekommenderas"? Har förstått att jätteschecken inte är så lätt att få tag på här i Sverige... men den är ju så fin!

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #1 skrivet: 13 maj-07 kl 18:19 »
Finns tysk jättescheck uppfödare i Trollhättan!

Edgar

brantas

  • Inlägg: 2106
  • www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #2 skrivet: 13 maj-07 kl 18:41 »
jag har tyska jättescheckar. de är jättemysiga djur,om du ska satsa på uppföding av rassjur så ska du veta att de är svårt att få fram "godkända" djur med tanke på tecknngen. fick min första kull för drygt 2 veckor sedan. Det var tre ungar och endast en är rätt tecknad. men ajg är helt klart fast vid mina scheckar. kolla gärna in på min hemisda och se lite bilder på dom. www.brantas.se ungarna på korten är bara 1 vecka då så ajg ska snart lägga in nya.
om du bara ska ha dom som sällskap kan du ju köpa dom som inte är rätt teckande med för många eller för lite prickar.....
mvh tina
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Disney

  • Gäst
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #3 skrivet: 13 maj-07 kl 19:40 »
Finns tysk jättescheck uppfödare i Trollhättan!

Edgar

Gör det?! det är ju liksom bara några mil från mig... Du vet möjligtvis inte telnr eller e-mail?!!  :)

Och "ms_krudd"... Jag har redan kikat på din sida, faktiskt mailat dig...  :)
Dina scheckar är såå fina.. Har förstått att det här med att avla på dem inte är så lätt med tanke på "rätt teckning", men trots allt är det någonting jag har tänkt försöka mig på...

Jennie
« Senast ändrad: 13 maj-07 kl 19:46 av Disney »

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #4 skrivet: 13 maj-07 kl 20:10 »
Skickat privat meddelande till dig!

Edgar

brantas

  • Inlägg: 2106
  • www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #5 skrivet: 14 maj-07 kl 07:22 »
jag ska snart få hem en hona till från Holland, det ska bli så kul att kunna hålla på med dessa underbara djur. jag kan tänka mig att de är relativt lika i temperamentet. min TJS är i allafall jättelugna.
du skrev att du hade mailat mig, jag kollade bland mina mail och hittade inget, så jag vet tyvärr inte vad du hade skrivit...... men jag kankse hade svarat och sedan raderat mailet.... vem vet.....
visst är det svårt med ungarna men det gör ju det hela mer spännande...
fick et tips på att vitsceckar( de utan prickar på sidan) inte var lönt att behålla eller sälja, endast föda upp och slaktas eftersom de var svagare i naturen. någon som har erfarenhet av det ?
mvh tina
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Disney

  • Gäst
Re:Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #6 skrivet: 14 maj-07 kl 08:26 »
Jag skickade tíll en hotmailadress...igår...så jag tror det måste ha kommit bort på vägen någonstans då!!  :)

Skickar ett PM istället!

Sandra Svedenfors

  • Inlägg: 1
SV: Tysk Jättescheck vs Belgisk Jätte
« Svar #7 skrivet: 27 sep-17 kl 22:42 »
Jag föder uppressa underbara djur❤️
Kika in på Grandtiaras Kaniner (Facebook) där kullar är planerade till våren av rasen Tysk Jättescheck


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, Luffsen, Oskari, olleryd, Själv är bäste dräng, eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser